27/06/2024 11:18 h.

Jornada ‘Reptes i oportunitats de millora en la gestió actual dels recursos humans de les policies locals'

La gestió dels recursos humans dins de les policies locals ha estat sempre un tema de gran complexitat per als ajuntaments, tant pel dimensionament i pes del col·lectiu policial en les plantilles de personal com per les especificitats en les seves condicions de treball.

L’avançament de l’edat ordinària de jubilació, la gestió de l’edat, la mobilitat dels efectius policials i les dificultats inherents als processos de selecció són, entre d’altres, aspectes que han agreujat, encara més, la complexitat i preocupació per la gestió d’aquest col·lectiu.

És en aquest context que, el passat dijous 20 de juny de 2024, va tenir lloc la jornada Reptes i oportunitats de millora en la gestió actual dels recursos humans de les policies locals', organitzada per la Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local de l’Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial i des de la Direcció de Serveis de Planificació Econòmica de l’Àrea de Serveis Generals i Transició Digital de la Diputació de Barcelona

Hi vau participar gairebé 200 professionals i electes municipals interessats en la millora de la gestió de la policia local: caps de RH dels espais presencials de la CORH (xarxaCORH i l'Espai 5.12), caps de la policia local, i alcaldes i regidors responsables de la matèria, amb l’objectiu de debatre i treballar conjuntament per tal d’abordar els reptes actuals en l'àmbit dels recursos humans i pensar en propostes de millora per a la gestió dels cossos de policia local.

Concretament, el programa de la jornada va abordar els punts següents:

• 'Cercles de Comparació Intermunicipal. La percepció de la ciutadania sobre les estadístiques oficials. Resultats dels nous indicadors del Cercle de Policia’ (Servei de Programació de la Diputació de Barcelona).
  • 'Reptes en la gestió de recursos humans de la policia local. Una mirada comparada des de la CORH' (Comunitat de Recursos Humans de la Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local de la Diputació de Barcelona).
  • Seguiment Projecte pilot de selecció conjunta dels agents de policia local’ (Subdirecció general de Suport al Sistema de Seguretat en l’Àmbit Local del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya i Consell Comarcal del Maresme).
  • Taula rodona 'Una mirada cap al futur: Mobilitat, absentisme i model de selecció', amb la participació de representants dels principals agents implicats en la gestió del col·lectiu:
  • Sra. Begoña Curtó Ferré, Subdirectora general de Suport al Sistema de Seguretat en l’Àmbit Local del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya.
  • Sr. Antoni Flores, President de ACCPOL (Associació de Caps i Comandaments de la Policia de Catalunya).
  • Sra. Neus Chas, Directora de Serveis de Recursos Humans de la Gerència de Seguretat, Prevenció i Convivència de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Sra. Pilar Perancho Medina, cap de RH de l’Ajuntament de Castelldefels i representant de la xarxaCORH.

Des de la Comunitat de Recursos Humans, us volem agrair a tots aquells que vau assistir a la jornada, el vostre interès i participació. GRÀCIES!!

L’equip de la CORH