Operacions de tresoreria per a Consells Comarcals 2024

Es tracta d'una línia de crèdit a curt termini, aprovada per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona de data 11/04/2023, la finalitat del qual és donar suport econòmic als Consells Comarcals de l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona, per cobrir la insuficiència de recursos líquids disponibles per fer front a les seves despeses.

Els préstecs tindran les següents característiques:

• Tipus d'interès 0%
  • La duració serà d'1 any.
  • El crèdit s'amortitzarà per mitjà de quotes iguals de liquidació semestral, prenent com a referència la data en què s'hagi lliurat el préstec.
  • Tindran una dotació global de fins a 5.000.000 d'euros.

Desenvolupament

El Pla es desenvoluparà de la següent manera:

• Sol·licitud. Es concediran les quantitats demanades fins al límit de la dotació global. Si les sol·licituds superen els 5 milions d'euros, el repartiment s'efectuarà en funció de la població, el nombre de municipis, el nombre d'entitats singulars de població i l'extensió de cada comarca. El període de sol·licitud serà del 22/04/2024 fins al 13/05/2024, ambdós inclosos.
  • Acceptació del crèdit. Un cop rebuda la notificació de concessió de préstec, l'ens beneficiari haurà d’acceptar-la fins el dia 31/07/2024, inclòs, des de la notificació de la concessió. Caldrà que el Consell Comarcal trameti a la Diputació un certificat de Secretaria on consti l’acord d’acceptació, signat electrònicament. S’haurà de trametre al Servei de Programació de la Diputació mitjançant el registre electrònic, abans de la data esmentada.
  • Conveni. Notificat l'acord d'acceptació, la Diputació de Barcelona i l'ens beneficiari formalitzaran el crèdit mitjançant la signatura del corresponent conveni.
  • Pagament. Hi haurà un únic pagament per la totalitat del préstec concedit desprès de la signatura del conveni.