Àmbit corporatiu
Administració digital
L’Administració digital fa referència a l’ús intensiu dels mitjans electrònics per part de l’Administració per millorar l’eficiència interna, facilitar les relacions interadministratives i les relacions amb els ciutadans, les entitats i les empreses. És l’adaptació de l’Administració a la nova societat digital, més complexa i interdependent, que requereix treball en xarxa, eficiència i eficàcia, així com accessibilitat, transparència i seguretat.
És precisament en el camí cap a un nou paradigma d’Administració pública -que gira al voltant dels conceptes d’accessibilitat, simplificació administrativa, digitalització, seguretat i interoperabilitat-, des d’on la Diputació de Barcelona vol consolidar-se com una Administració pública, transparent i professional, al servei dels governs locals i de la ciutadania.
La Diputació de Barcelona impulsa l'administració digital tant en l'àmbit corporatiu intern com en la vessat de suport als governs locals (vegeu els apartats específics).
Les principals línies en relació a l'administració digital es centren en:
- Desplegament de l'administració digital a la Diputació de Barcelona:
- Suport a la millora de la gestió interna digital de l'organització.
- Gestió de la Seu electrònica i la relació digital amb la ciutadania.
- Desplegament dels serveis interoperables a la Diputació de Barcelona, en l’obtenció de dades i documents que es troben en poder d’altres administracions públiques.
- Simplificació de la documentació sol·licitada a les persones interessades en la tramitació administrativa mitjançant la interoperabilitat amb altres administracions.
- Acompanyament del sector públic en la seva adequació a l’administració digital:
- Accions i mecanismes per a la incorporació del sector públic a les solucions corporatives o a altres alternatives.
- Desplegament dels serveis SeTDIBA de forma generalitzada al territori:
- Resposta a totes les sol·licituds de prestació de serveis SeTDIBA.
- Ampliació dels destinataris dels serveis SeTDIBA.
- Millora progressiva del funcionament i les funcionalitats dels serveis SeTDIBA:
- Funcionament adequat de la plataforma tecnològica i integració de les eines SeTDIBA amb altres serveis que la Diba presta als ajuntaments.
- Incorporació de noves funcionalitats per a facilitar la gestió municipal mitjançant SeTDIBA.
- Compliment normatiu dels serveis SeTDIBA:
- Ple compliment de la normativa en matèria en matèria de procediment administratiu i règim jurídic, de protecció de dades de caràcter personal i de seguretat de la informació.
- Consolidació de SeTDIBA com a serveis integrals de suport a la transformació digital:
- Millora de la capacitació de la ciutadania en la tramitació electrònica amb els ajuntaments SeTDIBA.
Tu privacidad es nuestra prioridad
Para proteger tu intimidad, antes de continuar queremos asegurarnos que sabes que, tanto nosotros como nuestros colaboradores, utilizamos algunas “cookies” en la web para facilitarte el uso:
- Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
- Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.
Guardamos la aceptación de cookies durante 30 días para mejorar la experiencia de navegación. Recuerda que puedes eliminar las cookies de tu navegador. - De terceros para mostrarte información de nuestras redes sociales, como Facebook, X, YouTube, etc. Al acceder a estos sitios web podrás decidir si aceptas o no sus políticas de privacidad y de cookies.