Tipologies de vendes

Les rebaixes, ofertes, promocions, venda de saldos o les liquidacions es consideren activitats de promoció de vendes. La Llei d'ordenació del comerç minorista estableix que cadascuna d'aquestes denominacions només es pot emprar per anunciar les vendes que s'ajustin al concepte legal corresponent. No es poden vendre productes com a rebaixes quan es tracta de liquidacions, ni anomenar oferta al que és un saldo.

Vendes en les quals s’ofereix al públic una reducció del preu d’un producte o servei, en relació amb el preu habitual.

Requisits de les rebaixes:

  1. El preu ha de figurar en un lloc visible.
  2. A l’etiqueta del preu ha d’aparèixer el preu habitual i el preu rebaixat. S’entén per preu habitual el que s’hagi aplicat al mateix establiment almenys durant 1 mes dins dels 6 mesos anteriors a l’inici de la rebaixa, oferta o promoció.
  3. Els béns o serveis rebaixats tenen les mateixes garanties que abans de les rebaixes.
  4. No es poden vendre com a rebaixats els productes deteriorats, defectuosos, desaparellats, ni productes que presentin qualsevol mancança amb relació al mateix producte original posat a la venda.
  5. Les mercaderies que es venguin a preu rebaixat han d’haver estat a la venda amb anterioritat a l’inici de les rebaixes.
  6. S’ha de disposar d’un estoc suficient que estarà en relació amb la durada del període de rebaixes.

S'entén per oferta o promoció la publicitat de condicions especials més beneficioses per a la persona consumidora en relació amb les practicades habitualment per l'empresa o l'establiment.

La publicitat de les ofertes ha d’indicar:

  1. Data d’inici de les mateixes.
  2. Durada de l’oferta.
  3. Els requisits que hauran de complir els consumidors.
  4. Les condicions i qualitat dels béns o serveis en oferta.
  5. El responsable de l’oferta (nom i raó social de l’establiment i adreça completa).

No es poden fer ofertes o promocions amb un nombre d’unitats manifestament insuficients en funció de la durada i la publicitat de les mateixes i en funció de les vendes habituals.

Es tracta de la venda especialitzada d’excedents de producció o de temporada.

Aquest tipus de venda es pot realitzar a:

  1. Establiments de caràcter permanent, dedicats exclusivament a aquesta activitat.
  2. Parades dels mercats de marxants.
  3. Espais degudament diferenciats i senyalitzats dins d’un establiment comercial, sempre que no superin el 20 % del total de la superfície de venda.

Els preus dels productes oferts han d'ésser inferiors al preu de venda en els circuits comercials convencionals i poden ésser reduïts successivament des del moment en que es posin a la venda, però en cap cas no poden incrementar-se de nou.

Es considera venda de saldos la de productes, el valor de mercat dels quals, aparegui manifestament disminuït a causa del seu deteriorament, desperfecte, o desús.

Requisits de la venda de saldos:

  1. Les vendes de saldos hauran d' anunciar-se necessàriament amb aquesta denominació o amb la de "venda de restes".
  2. Quan es tracti d'articles deteriorats o defectuosos, haurà de constar aquesta circumstància de manera precisa.

És la venda de caràcter excepcional i de finalitat extintiva de determinades existències de productes duta a terme pel comerciant sempre que sigui per una de les següents causes:

  1. Cessació total o parcial de l’activitat.
  2. Canvi de local.
  3. Canvi de negoci.

No podran ser objecte de liquidació aquells productes que no formaven part de les existències de l'establiment, o aquells que van ser adquirits pel comerciant a fi d'incloure'ls en la liquidació mateixa.

 

Aparador amb calçat amb rebaixes