Llistador de notícies

• XI Fòrum contra les Violències de Gènere

16/11/2015 16:01 h.

L'XI Fòrum contra les Violències de Gènere, celebrat entre el 12 i el 14 de novembre, a l'Espai Francesca Bonnemaison, ha resultat l'edició més exitosa de les organitzades fins ara, pel que fa a participants: 2200 persones, 300 de les quals voluntaris, talleristes, artistes i ponents, i la resta, assistents al Fòrum. El diputat d'Igualtat i Ciutadania, Antoni Garcia, va participar divendres en el lliurament de premis de l'XI Concurs per l'eradicació de la violència masclista.

• Protocol per a l’abordatge de la violència masclista del Vallès Occidental

09/11/2015 13:11 h.

El Vallès occidental treballa en un nou Protocol per a l'abordatge de la violència masclista per actuar de paraigua a tota la comarca i en especial als municipis de menys de 20.000 habitants. Aquest projecte s'està portant a terme amb el suport de la Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania, de l'Àrea d'Atenció a les Persones i l'entitat El Safareig.

La setmana passada es va constituir la Comissió Tècnica que vetllarà per la implementació del nou protocol i pel funcionament de la Xarxa per l'abordatge de la violència masclista del Consell Comarcal del  Vallès Occidental.

A la reunió de constitució van participar representants dels 23 ajuntaments de la comarca i ens comarcals de diferents àmbits com seguretat ciutadana, salut, legal, ocupació, educació i infància i es va presentar la diagnosi de circuits i atenció comarcal realitzada així com una proposta de treball per als propers mesos.

• XI Fòrum contra les violències de gènere

21/10/2015 16:12 h.

La Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere, associació que treballa per eradicar la violència vers les dones, organitza aquest Fòrum amb el lema "JUNTES GENEREM NOVES ESTRATÈGIES PER COMBATRE EL MASCLISME!'. L'edició d'enguany proposa reflexionar sobre estratègies per combatre el masclisme.

El Fòrum inclou activitats per a tota la ciutadania, especialment per al jovent i el professorat.

12, 13 i 14 de novembre
    Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona.

• Presentació de la diagnosi del projecte "Osona, una comarca amb tots els colors"

02/10/2015 15:11 h.

Ahir es va presentar a Vic la diagnosi del projecte "Osona, una comarca amb tots els colors. Pla Comarcal per a la igualtat per raó d'orientació sexual i identitat de gènere a Osona". Aquest projecte té l'objectiu de conèixer les realitats de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals per tal de dissenyar un Pla d'igualtat, que reculli el canvi cultural que reclama la societat i esdevingui un instrument per a la igualtat i la defensa dels drets més fonamentals. És una iniciativa del Consell Comarcal, els ajuntaments de Vic, Torelló i Manlleu, la Mancomunitat de la Plana i l'associació TALCOMSOM, coordinada per la Universitat de Vic i la Universitat Central de Catalunya, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

• Vídeos de la 24a Escola d'Estiu

• Mercè Conesa, nova Presidenta de la Diputació de Barcelona

14/07/2015 11:23 h.

En la seva primera intervenció davant del Plenari va remarcar "Aquesta és la primera vegada que una dona se situa al capdavant d'aquesta institució. Me'n sento orgullosa, conscient que sóc una petita baula del llarg itinerari que han dibuixat tantes i tantes dones que han lluitat per la igualtat."

• El Parlament aprova la primera Llei d'igualtat entre homes i dones de Catalunya

13/07/2015 14:57 h.

El Parlament ha donat el vistiplau a la primera Llei d'igualtat entre homes i dones de Catalunya,  primera llei d'aquestes característiques que s'aprova a Catalunya. La norma abasta diferents àmbits de l'administració i la societat, tant pública com privada, i preveu un règim sancionador amb infraccions i faltes associades a multes i sancions.

L'aprovació ha arribat de la mà de tots els partits, tot i que alguns com el PPC, C's i els diputats d'Unió fidels a la direcció no han donat suport a alguns aspectes. Els populars s'han oposat als punts que regulen l'accés a l'avortament segons la normativa vigent, declaren el dret al propi cos de les dones i estableixen quotes de paritat obligatòria. Els democristians han optat per abstenir-se també en allò relatiu a la interrupció de l'embaràs, i els diputats de C's han votat contra les quotes de paritat. ICV-EUiA i CUP han lamentat que no sigui més ambiciosa tot i votar favorablement la llei.

• Universitat d'estiu de les Dones Cornellà de Llobregat

25/06/2015 15:43 h.

Del 6 al 10 de juliol de 2015
    CITILAB

La vuitena edició de la UED es desenvoluparà del 6 al 10 de juliol al Citilab de Cornellà de Llobregat amb el suport de la Diputació de Barcelona. Aquesta formació universitària especialitzada en matèria de gènere tracten temes d'actualitat, d'interès social i de referència des d'una perspectiva femenina i crítica, i abracen diversos àmbits de coneixement: arts, humanitats, ciències socials, ciències polítiques o religions, entre d'altres.

• Encara teniu places lliures per al Seminari "Canvia la perspectiva. Qui ets?" de l'Escola d'Estiu 2015

24a edició Escola d'Estiu

18/06/2015 11:13 h.

Seminari impartit per Eva Peruga amb el que coneixerem eines teòriques i pràctiques sobre us del temps, comunicació, i les regles del joc.

• Lliurament dels premis (RE)IMAGINA'T

29/05/2015 11:22 h.

El diputat de Benestar Social, Salut Pública, Consum, Igualtat i Ciutadania, Josep Oliva, va assistir ahir 28 d'abril a l'Auditori Blanquerna per a l'acte de lliurament dels premis (RE)IMAGINA'T, concurs adreçat a grups de nois i noies d'entre 14 i 18 anys dels centres d'educació formal i d'entitats d'educació en el lleure. El concurs premia el guió i story-board d'un espot no sexista.

S'estan mostrant 241 - 250 de 258 resultats.