1. Què és el Canal intern de comunicacions?
Aquest canal va dirigit únicament a persones que, en un context laboral o professional, coneguin d’una possible infracció normativa greu o molt greu i casos de frau presumptament comesos per la Diputació de Barcelona (article 3 de la Llei 2/2023).
Podeu accedir al Canal a través del següent enllaç.
Si heu presentat una comunicació al Canal podeu fer el seguiment a través del següent enllaç.
No es configura com a canal per plantejar dilemes o dubtes ètics. Per a aquesta opció podeu accedir a la Bústia de bon govern de la Diputació de Barcelona a través del següent enllaç.
Tampoc és el canal per a plantejar consultes, queixes i suggeriments genèrics, que podeu formular a través del següent enllaç.
2. Qui pot utilitzar aquest Canal Intern?
Qui hagi obtingut informació sobre la comissió d’una possible actuació irregular en un context laboral o professional amb la Diputació de Barcelona.
Sempre que es tracti de persones amb vincles professionals, laborals o contractuals vigents o finalitzats amb la Diputació.
També voluntaris, treballadors en pràctiques o períodes de formació, persones que participen en processos de selecció, persones que presten assistència a informants o relacionades amb aquests i que poden patir represàlies.
3. Com funciona aquest Canal del Sistema intern d’informació?
Les informacions es poden presentar de forma anònima. En qualsevol cas, la Diputació garanteix la confidencialitat de la persona informant, dels tercers mencionats i de la informació comunicada durant tot el procediment.
Un cop presenteu la comunicació obtindreu un codi alfanumèric, que heu de conservar que us permetrà consultar la tramitació o aportar més informació.
En un termini de 10 dies hàbils a comptar de la data d’entrada de la informació pel Canal, rebreu resposta sobre si s’admet o no a tràmit la vostra comunicació -tret renuncieu a rebre aquesta informació-.
Es garanteix el trasllat a l’autoritat competent de les actuacions en el cas que de la seva anàlisi se’n pugui derivar la comissió d’un delicte.
Tot l’anterior, d’acord amb el previst a la Instrucció per a la implementació i gestió del Sistema intern d’informació de Barcelona i ens del seu sector públic de menys de 50 treballadors, aprovada per Decret de Presidència de la Diputació núm. 7919 de 12 de juny de 2023, actualitzada en el seu article 10 relatiu a la composició de l’òrgan responsable, per Decret núm. 10571 de 29 de juliol de 2024, en compliment de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
4. Bústia de denúncies de l’Oficina Antifrau de Catalunya
L’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) assumeix les funcions d’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant a Catalunya.
L’OAC disposa d’un canal extern que permet també presentar denúncies de forma confidencial i anònima.
Podeu accedir al canal de l’OAC i obtenir més informació a través del següent enllaç.
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.