Diputació de Barcelona
Entorn urbà i salut

Eines per incorporar la perspectiva de la salut en les actuacions municipals

Creating Equitable, Healthy, and Sustainable Communities: Strategies for Advancing Smart Growth, Environmental Justice, and Equitable Development

McConville, M.
2013

Enllaç al recurs: https://www.epa.gov/sites/default/files/2014-01/documents/equitable-development-report-508-011713b.pdf

Format:
Guia
Població a la qual s'adreça:
Administracions locals i associacions ciutadanes
Objectiu:

Aportar estratègies que combinin el desenvolupament urbà intel·ligent amb la justícia ambiental i l'equitat.

Metodologia:

Aporta criteris i recomanacions per incorporar la perspectiva d'equitat i justícia ambiental als desenvolupaments urbans, especialment en regions o amb poblacions desfavorides.

Proposa una sèrie de conceptes i estratègies clau al voltant de temàtiques com la planificació urbana i usos del sòl, la promoció de la salut pública, l'enfortiment de les xarxes comunitàries, l'accés a l'habitatge i a transport públic, l'accés a oportunitats i necessitats bàsiques (educatives, sanitàries, d'alimentació), i la conservació d'elements distintius de la cultura local.

Inclou un llistat de casos d'estudi.

Oportunitats i limitacions:

Eina especialment enfocada a ajudar en la creació d'entorns i comunitats saludables per a grups amb baixos ingressos, minories o comunitats sobrecarregades.

Els casos d'estudi i referències són dels EUA, per la qual cosa podrien no resultar aplicables o tan rellevants en altres contextos.

Indicadors:
Qualitat de l'aire.
Qualitat dels habitatges.
Opcions de transport segur, fiable i econòmic.
Accés a oportunitats d'educació i ocupació.
Temàtica:
Mobilitat i accessibilitat Habitatge i comunitats veïnals Espai públic Infraestructura verda Equipaments i serveis Cohesió i capital social
Vincle amb la salut:
Física Mental Social
Escala de l'àmbit d'estudi:
Barri (o superior)
Fase d'aplicació: