Presentació

Un dels objectius prioritaris de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Publica de la Diputació de Barcelona és garantir, des de la proximitat, els drets de tota la ciutadania que actua com a consumidor en la demarcació de Barcelona, independentment del seu lloc de residència. En aquest marc, el servei de Suport a les Polítiques de Consum coopera i assisteix tècnica i econòmicament als ens locals de la demarcació en tot allò que es relaciona amb la gestió dels serveis públics de consum locals. Paral·lelament, promovem els mecanismes de resolució alternativa de litigis en matèria de consum i el foment d’actituds de consum responsable i conscient a la societat.

Proporcionem a ajuntaments i consells comarcals: 

  1. Suport econòmic per a la creació, manteniment i potenciació dels serveis públics de consum locals;
  2. Suport tècnic i jurídic en matèria de consum;
  3. Campanyes d'inspecció informativa i d'assessorament a empresaris de sectors comercials determinats o de zones i eixos comercials;
  4. Formació continuada per al personal tècnic i càrrecs electes municipals;
  5. Producció i distribució de materials informatius i educatius per fomentar actituds de consum responsable;
  6. Activitats de sensibilització a col·lectius d’especial protecció;
  7. Activitats informatives i d'assessorament per a empresaris dels sectors comercials sobre les seves obligacions pel que fa als drets de les persones consumidores i usuàries.

Per incrementar la capacitat de gestió dels municipis que no disposen de personal especialitzat en matèria de consum i no han constituït una oficina pròpia oferim, de manera subsidiària, un servei integral d’informació i assessorament a la ciutadania per resoldre conflictes de consum mitjançant les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor, acció que és complementa amb un servei permanent d’atenció telemàtica accessible des de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de cada ajuntament.