Normativa bàsica en l'àmbit del consum

En aquest apartat del web reunim les normes més rellevants que poden afectar els drets i els interessos de les persones consumidores i usuàries en les seves actuacions quotidianes de compra de productes i contractació de serveis, amb independència que hagin estat dictades per l'Administració competent en matèria de consum o per altres administracions sectorials. Així mateix, hem inclós normes que poden resultar d'interès per als empresaris o professionals que contracten amb els consumidors, per a les associacions de consumidors i usuaris i per a la ciutadania en general.

Si busqueu una norma concreta o voleu consultar el text consolidat d'una Llei pudeu utilitzar el Cercador d'Informació i Documentació Oficials (CIDO). El CIDO facilita l'accés a la informació oficial de les administracions catalanes i garanteix el dret i l'accessibilitat a la informació pública dels ciutadans de forma fàcil, ràpida i gratuïta.


  • Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris i altres lleis complementàries.
  • Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya.
  • Decret 209/2023, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Codi d'accessibilitat de Catalunya.
  • Reial decret llei 7/2021, de 27 d'abril, de transposició de directives de la Unió Europea en les matèries de competència, prevenció del blanqueig de capitals, entitats de crèdit, telecomunicacions, mesures tributàries, prevenció i reparació de danys mediambientals, desplaçament treballadors en la prestació de serveis transnacionals i defensa dels consumidors.
  • Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.
  • Llei 7/2017, de 2 de novembre, per la qual s'incorpora a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva 2013/11/UE, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de maig de 2013, relativa a la resolució alternativa de litigis en matèria de consum.
  • Ordre ITC/1030/2007, de 12 d'abril, per la qual es regula el procediment de resolució de les reclamacions per controvèrsies entre usuaris finals i operadors de serveis de comunicacions electròniques i l’atenció al client pels operadors.
  • Ordre TMA/201/2022, de 14 de març, per la qual es regula el procediment de resolució alternativa de litigis dels usuaris de transport aeri sobre els drets reconeguts en l'àmbit de la Unió Europea en matèria de compensació i assistència en cas de denegació d'embarcament, cancel·lació o gran retard, així com pel que fa als drets de les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda.

Què puc trobar al Cercador d’Informació i Documentació Oficials CIDO?