21/07/2023 12:48 h.

Plantilles de personal dels ajuntaments de la demarcació de Barcelona: descripció i anàlisi comparada

Des de la Comunitat de Recursos Humans, s’ha elaborat recentment l’informe Plantilles de personal de la demarcació de Barcelona: descripció i anàlisi comparada (any 2022)’.

El present recurs té per objectiu dotar els/les gestors/es de recursos humans de les administracions públiques d’una eina més que faciliti la gestió de personal a les seves organitzacions: aportant, per una banda, dades sobre l’estat de les plantilles dels 311 ajuntaments de la demarcació -a nivell de dotació, estructura i classificació de les places- ; i, de l’altra, oferint una anàlisi comparativa en relació als principals indicadors - dimensionament i composició de les plantilles - permetent, així, la seva comparació entre consistoris. Aquest últim aspecte, la comparació o benchmarking, és clau per a la gestió estratègica dels recursos humans i per a la definició d’objectius i prioritats en aquest àmbit.

El present document és, doncs, una fotografia de l’estat i de la composició de les plantilles de personal dels 311 municipis que conformen la demarcació de Barcelona, prenent com a referència les darreres plantilles aprovades i publicades de manera definitiva pels ajuntaments al 2022.

Per tant, aquest informe té una doble vessant: en primer lloc, inclou una part descriptiva (amb la relació de la totalitat de places dels ajuntaments de la demarcació) i, en segon lloc, una part analítica, que aprofundeix en el resultat de diferents indicadors específics per a l’estudi de les plantilles i que aporten dades de referència sobre l’estat i evolució de les mateixes (tant a nivell global de la demarcació com per ajuntament).

Confiem que aquest recurs us resulti d’utilitat...!

Per a més informació, accedeix a l'informe: ‘Plantilles de personal de la demarcació de Barcelona: descripció i anàlisi comparada (any 2022)’.