30/06/2023 09:01 h.

Nova ronda de sessions de treball de la xarxaCORH

Els passats 13 i 14 de juny va tenir lloc una nova ronda de sessions de treball de la xarxaCORH. Les sessions, a les quals hi van assistir un quarantena de responsables de recursos humans dels ajuntaments més grans de la demarcació –els socis i sòcies de la xarxaCORH– van oferir als assistents un espai de debat i reflexió entorn als temes i reptes més candents de la gestió de recursos humans al món local.

La primera part de la sessió es va centrar en les novetats del projecte de la Comunitat de Recursos Humans. Entre d’altres, es van presentar els resultats de la darrera edició de l’Estudi de plantilles de personal de la CORH i es van exposar els nous projectes que es volen abordar properament (entre d’altres, una nova edició de la Guia per a l’elaboració d’un pla de control de l’absentisme en un ajuntament).

La segona part de la sessió va estar centrada en la gestió del col·lectiu de la policia local. Concretament, la cap de RH de Castelldefels i sòcia de la xarxaCORH, Pilar Perancho, va emmarcar i plantejar els reptes i oportunitats que planteja la gestió de la policia local des de la perspectiva dels recursos humans. Especialment, les mesures proposades s’orienten a millorar la selecció de la policia local per tal de captar talent jove i feminitzar la plantilla policial.

Seguidament, es va exposar l’experiència de la convocatòria d’un procés de selecció unificada per a la provisió de places d’agent de Policia local, impulsada pel Consell Comarcal del Maresme i la Direcció General de Coordinació de les Policies Locals.

L'Ajuntament del Masnou ha estat partícip de la prova pilot, i és des d’aquesta perspectiva, que la responsable de RH de l’Ajuntament, Mònica Espinàs, va compartir la seva experiència com a participant i part implicada d’aquest procés.

Finalment, a la darrera part de la sessió, van intervenir els lletrats del Servei d’Assistència Jurídica en RH de la Diputació de Barcelona els quals van abordar, des de la perspectiva jurídica, la modificació de la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  en relació a la classificació al subgrup C1 de les places d’agents i caporals.

Des de a Comunitat de Recursos Humans, es fa una valoració molt positiva del desenvolupament de les sessions i s’agraeix a tots els participants el seu compromís i implicació amb el projecte de la CORH.