12/03/2024 08:24 h.

La Diputació de Barcelona participa en el III Congrés de Masia - Territori

Els dies 13 a 15 de març es celebra el 3er congrés "Masia i Territori", organitzat per la Institució Catalana d'Estudis Agraris i l'Institut d'Estudis Catalans. La Diputació de Barcelona, a través de la Gerència d’Assistència al Govern Local, participa al congrés com a col·laboradora amb el Centre d’Anàlisi dels Governs Locals per a la Cohesió Territorial.

Aquest Centre, que compleix tot just dos anys, té com a objectiu la difusió de dades i estudis sobre els serveis municipals i l'equitat territorial als 311 municipis de la província de Barcelona : tots els seus veïns i veïnes haurien de disposar de les mateixes oportunitats als barris i pobles on resideixen.

En relació a aquests objectius d'equilibri territorial, en Pau Serra del Pozo, TS responsable del Centre d’Anàlisi de Serveis Municipals per a la Cohesió Territorial, presentarà al congrés una comunicació sobre "Els serveis públics als municipis de 1.000 o menys habitants a la província de Barcelona". A la comunicació es compararà l'accés a 18 serveis públics als municipis de 1.000 o menys habitants amb els municipis de més de 1.000 habitants a la província. Entre els 18 serveis hi figuren els anomenats serveis mínims, els serveis obligatoris segons la població, altres serveis obligatoris, els serveis universals i alguns serveis privats. Les dades sobre les quals es basa la comunicació procedeixen del Centre d'Anàlisi dels Serveis Municipals, una eina web consistent en un inventari dels serveis públics prestats pels ajuntaments i altres organitzacions als municipis de la província.

Finalment la cloenda d’aquest 3er congrés "Masia i Territori" anirà a càrrec del Vicepresident segon i president de l’Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona, Sr. Dionís Guiteras i Rubio.