Espai de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge 4/18: Adjudicació i gestió d’habitatges públics municipals

Comparteix
22/10/2018 09:30 - 14:30

Recinte Escola Industrial - Edifici El Vagó (Sala d'Actes) Carrer Comte d'Urgell, 187 - 08036 Barcelona

Davant de la disparitat de reglamentacions municipals reguladores de l’adjudicació d’aquestes tipologies d’habitatges (HPO de règim general o especial i altres habitatges de titularitat municipal) i de les subsegüents convocatòries amb les seves bases reguladores,  programem aquesta edició dels Espais de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge, tot respectant el principi d’autonomia local.

Presentació

L’adjudicació d’habitatges amb qualificació d’habitatge de protecció oficial (HPO) o d’altres habitatges de titularitat municipal destinats a finalitats socials s’ha de fer d’acord amb els principis rectors de transparència, publicitat, lliure concurrència i igualtat, d’acord amb la normativa sectorial vigent.

Aquests principis inspiradors s’haurien de compatibilitzar amb el principi bàsic de celeritat en l’actuació administrativa, especialment important en el context actual d’emergència residencial, i més tenint en compte que ara la majoria d’aquests immobles s’adjudiquen per a atendre situacions d’emergència social a les que no poden donar resposta les meses de valoració de situacions d’emergència econòmica i social.

No és objecte d’aquest taller valorar les adjudicacions dels allotjaments d’urgència i inclusió social, que tenen la seva reglamentació específica de Serveis Socials Bàsics, ni tampoc les adjudicacions d’habitatges provinents de les Borses de Mediació per al Lloguer Social.

En aquesta edició diversos responsables municipals presentaran els reglaments interns de que s’han dotat per a adjudicar i gestionar les cessions d’aquests habitatges propis i el posterior seguiment dels contractes d’arrendament. Posteriorment, s’obrirà un torn de debat i reflexió entre els participants que permeti avançar en la definició d’un model bàsic homogeni de reglamentació, amb qüestions concretes com:

  • Quina estructura bàsica hauria de tenir aquest reglament?
  • Són els criteris d’accés i els barems d’adjudicació que fixem en aquest reglament respectuosos amb el marc legal d’aplicació?
  • Quin ha de ser el procediment d’adjudicació en funció de la qualificació dels habitatges objecte de la convocatòria?
  • Com gestionem la finalització del contracte d’arrendament als adjudicataris d’aquests habitatges protegits?

Destinataris

La sessió està dirigida als tècnics dels serveis d’habitatge dels ens locals que estan adscrits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants, la motivació i, finalment, l'ordre de presentació de les sol·licituds.

Programa

09:30-11:00 Presentació d'experiències

11:00-11:30 Descans

11:30-14:30 Taula rodona i debat entre els assistents

Inscripcions

Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 8 d’octubre de 2018 al següent enllaç.