24/04/2024 09:42 h.

Tercera sessió de treball del grup GIPAC

Comparteix

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

El dia 16 d’abril, la Gerència de Serveis de Comerç va organitzar la tercera sessió de treball del Grup d’Interrelació per a la Promoció de l’Activitat Comercial -GIPAC-, on hi van assistir més de 53 tècnics/tècniques d’ens locals.

 

El GIPAC és un grup d'intercanvi d'experiències, coneixement, reflexió i millora entre el personal tècnic dels ens locals. Té per objectiu generar noves iniciatives per el teixit comercial i aconseguir propostes innovadores així com noves estratègies de millora i d'adaptació al context actual.
En aquest àmbit, durant la sessió del matí es va analitzar i debatre sobre la funció del Consell Local de Comerç com a instrument de participació, coordinació, cooperació i col·laboració entre l’Administració local i els agents representatius del sector comercial; tal i com estableix l’article 51 de la Llei 18/2017 de comerç, serveis i fires. 

En Gerard Martínez -de l’Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals, de la Diputació de Barcelona- va fer una primera aproximació i revisió dels diferents espais de participació que es poden establir a escala local. També es va poder conèixer els elements claus pel seu èxit: l’obertura per incorporar nous actors, l’autonomia de les institucions i capacitat d’agenda, la flexibilitat metodològica, l’orientació a l’acció, la focalització temàtica i els nous canals d'interacció.

Posteriorment, Sònia Hernández, advocada col·laboradora de Som-hi Consulting, va presentar el paper del Consell Local de Comerç, el seu marc legal i l’estructura bàsica dels reglaments. Durant la intervenció va fer palesa la necessitat de definir objectius realistes, la importància de la representativitat en el Plenari i de definir el rol de cada agent implicat en el Consell local de Comerç.

Les presentacions fetes per Eva Martínez -del Consell Local de Comerç de Gavà-, i Gemma Batayé -del Consell Municipal d’Empresa, Comerç, Turisme i Consum, de Sant Andreu de Llavaneres- van permetre conèixer dues experiències de diferents realitats locals. Finalment, la dinàmica amb el mètode del cas, a partir de la presentació de casos reals per part d’ens locals participants al GIPAC, va permetre avançar en l’orientació de tres casos diversos de Consells Municipals de Comerç.

Aquest recurs del Catàleg de Serveis -de la Gerència de Serveis de Comerç-, ofereix suport tècnic als ens locals per donar resposta a les necessitats de forma col·lectiva i facilitar coneixement, reflexió i millora en les actuacions dels equips comercials dels ens locals en la pressa de decisions. És un espai d’intercanvi que aporta als professionals  valor afegit, al poder compartir les necessitats i  obtenir altres solucions a problemàtiques similars.