Àmbit corporatiu
Administració digital
L’Administració digital fa referència a l’ús intensiu dels mitjans electrònics per part de l’Administració per millorar l’eficiència interna, facilitar les relacions interadministratives i les relacions amb els ciutadans, les entitats i les empreses. És l’adaptació de l’Administració a la nova societat digital, més complexa i interdependent, que requereix treball en xarxa, eficiència i eficàcia, així com accessibilitat, transparència i seguretat.
És precisament en el camí cap a un nou paradigma d’Administració pública -que gira al voltant dels conceptes d’accessibilitat, simplificació administrativa, digitalització, seguretat i interoperabilitat-, des d’on la Diputació de Barcelona vol consolidar-se com una Administració pública, transparent i professional, al servei dels governs locals i de la ciutadania.
La Diputació de Barcelona impulsa l'administració digital tant en l'àmbit corporatiu intern com en la vessat de suport als governs locals (vegeu els apartats específics).
Les principals línies en relació a l'administració digital es centren en:
- Desplegament de l'administració digital a la Diputació de Barcelona:
- Suport a la millora de la gestió interna digital de l'organització.
- Gestió de la Seu electrònica i la relació digital amb la ciutadania.
- Desplegament dels serveis interoperables a la Diputació de Barcelona, en l’obtenció de dades i documents que es troben en poder d’altres administracions públiques.
- Simplificació de la documentació sol·licitada a les persones interessades en la tramitació administrativa mitjançant la interoperabilitat amb altres administracions.
- Acompanyament del sector públic en la seva adequació a l’administració digital:
- Accions i mecanismes per a la incorporació del sector públic a les solucions corporatives o a altres alternatives.
- Desplegament dels serveis SeTDIBA de forma generalitzada al territori:
- Resposta a totes les sol·licituds de prestació de serveis SeTDIBA.
- Ampliació dels destinataris dels serveis SeTDIBA.
- Millora progressiva del funcionament i les funcionalitats dels serveis SeTDIBA:
- Funcionament adequat de la plataforma tecnològica i integració de les eines SeTDIBA amb altres serveis que la Diba presta als ajuntaments.
- Incorporació de noves funcionalitats per a facilitar la gestió municipal mitjançant SeTDIBA.
- Compliment normatiu dels serveis SeTDIBA:
- Ple compliment de la normativa en matèria en matèria de procediment administratiu i règim jurídic, de protecció de dades de caràcter personal i de seguretat de la informació.
- Consolidació de SeTDIBA com a serveis integrals de suport a la transformació digital:
- Millora de la capacitació de la ciutadania en la tramitació electrònica amb els ajuntaments SeTDIBA.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.