Enquesta d'hàbits de consum i compra

La Gerència de Serveis de Comerç vol contribuir en el coneixement de l’estat del comerç dels nostres municipis. Amb aquest objectiu, us oferim l’anàlisi dels hàbits de consum i compra a la demarcació de Barcelona, contingut basat en una enquesta telefònica realitzada als responsables de compra d’unes 8.000 llars familiars principals (residències habituals).

L’enquesta es basa en el coneixement dels diferents perfils de llars i consumidors, les seves preferències, hàbits i motivacions de compra. Aquesta operativa estadística s’anirà realitzant de manera biennal per conèixer la seva evolució en el temps.

La informació de la demanda es presenta de manera territorialitzada. La mostra s’ha dissenyat per tal que els resultats siguin significatius a nivell de demarcació, de comarca i per sistemes territorials.

El baròmetre d’hàbits de consum i compra ha estat dirigit i finançat per la Gerència de Serveis de Comerç.

A continuació es presenta l'anàlisi de la demarcació de Barcelona.

Resultats provincials 2019:

Monogràfics 2019:

Resultats provincials 2017:

Dades obertes

S’ha afegit al portal de dades obertes de la Diputació el conjunt de dades derivades de la segona edició, realitzada l'any 2019, de l’Enquesta d’hàbits de consum i compra de la província de Barcelona, realitzada a les 8.001 llars familiars principals (primeres residències). Aquesta nova informació es suma a les dades existents de la primera edició del projecte que va començar l’any 2017.

Les dades estan disponibles en format ODS i XLSX i s’actualitzaran de manera periòdica.

https://dadesobertes.diba.cat/datasets/enquesta-dhabits-de-consum-i-compra