21/06/2024 11:54 h. - Servei de Premsa

Un itinerari millora l’ocupabilitat de 75 dones en situació de vulnerabilitat al barri del Fondo de Santa Coloma de Gramenet

El projecte Dispositiu d’Impuls a l’Ocupació s’emmarca en el programa Territori Social, impulsat per Aigües de Barcelona, i en el Projecte Transformador ‘Barris i comunitats: motors de transformació social’ de la Diputació de Barcelona.

La Diputació de Barcelona, Aigües de Barcelona i l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet han celebrat avui la cloenda del projecte Dispositiu d’Impuls a l’Ocupació, en què han participat des d’abril de 2023 a maig de 2024, un total de 75 dones en situació de vulnerabilitat del barri del Fondo de Santa Coloma de Gramenet.

La iniciativa s’ha dirigit a dones del barri del Fondo, amb un baix nivell formatiu que tenen dificultats d’accés al mercat laboral i també als serveis públics, pel desconeixement de la xarxa de recursos del seu entorn.

El Dispositiu d’Impuls a l’Ocupació ha ofert un itinerari amb accions i formacions prelaborals, a través de les quals les 75 dones participants han millorat el seu nivell d’idioma, han aconseguit crear xarxa comunitària i han millorat el sentiment de pertinença al territori. Durant el projecte, 61 dones han pogut fer formacions tècniques en els sectors de l’atenció domiciliària i de la carnisseria-xarcuteria i, gràcies a l’acompanyament, 19 han trobat feina.

A l’acte de tancament del projecte han participat Filo Cañete, diputada delegada de Cures i Cicle de vida de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona; Núria Parlón, alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet; Felipe Campos, conseller delegat d’Aigües de Barcelona, i els equips tècnics del projecte.

Per a Filo Cañete, “l'èxit d'aquest programa referma la nostra convicció de que l’empoderament comunitari és un element essencial per construir trajectòries de prosperitat en les persones i en els barris, entenent que no només hem d’incidir en oportunitats individuals sinó en les condicions socials compartides i en la capacitat d’acció i de canvi des de les pròpies comunitats”.

Felipe Campos ha destacat aquest programa com “un dels pilars del Pla d’Acció Social d’Aigües de Barcelona i un exemple de com les aliances publicoprivades i socials han fet possible, la cocreació d’un projecte transformador, capaç de tenir un impacte real en la millora de la vida de les persones”.

D'altra banda, l'alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon, ha dit que "amb aquestes accions d'impuls a l'ocupació sumem oportunitats a Santa Coloma i això ens fa millors. Felicitem les dones que hi han participat, que s'han empoderat i s'han fet més fortes, i aquesta força és també la nostra perquè la transmeten a la ciutat".

Al final de la trobada, s’ha fet el lliurament de diplomes a una trentena de dones participants en les formacions de tastet de cuina i dependenta de carnisseria-xarcuteria.

Acompanyament comunitari cap a la inserció laboral

El projecte Dispositiu d’Impuls a l’Ocupació és fruit de la cocreació i s’emmarca en el programa d’acció social Territori Social, impulsat per Aigües de Barcelona, i en el Projecte Transformador ‘Barris i comunitats: motors de transformació social’ de la Diputació de Barcelona.

Per part de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, la iniciativa compta amb el suport transversal i la coordinació de diversos serveis tècnics com els Serveis Socials del districte, els Serveis de Convivència, el Servei d’Educació, el Servei d’Igualtat, a través de la Ciba, i el Servei Local d’Ocupació, mitjançant l’empresa municipal Grameimpuls.

D’aquesta manera, l’objectiu del projecte gira entorn de tres eixos principals: millorar l’ocupabilitat de les persones participants, afavorir la seva inserció en el mercat laboral i impulsar el lideratge comunitari. Per aconseguir-ho, l’acompanyament del programa ha contemplat accions encaminades a dotar aquestes persones dels recursos i les competències necessàries per accedir al mercat de treball.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 10 "Reducció de les desigualtats". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Felipe Campos, Núria Parlón i Filo Cañete, durant la seva intervenció a l'acte. Foto: Aigües de Barcelona Al final de la trobada, s’ha fet el lliurament de diplomes a una trentena de dones participants. Foto: Aigües de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.