26/05/2016 17:00 h. - Servei de Premsa

La Diputació aprova una moció en defensa de la llei de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica

El ple de la Diputació de Barcelona ha aprovat avui una moció en defensa de la llei 24/2015 del 29 de juliol de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica, i reivindicar-ne la necessitat. La moció ha estat presentada pels grups de CUP-PA, CiU, ERC-AM, PSC-CP i Entesa. C's hi ha votat a favor i el PPC, en contra.

En aquest sentit, cal recordar que el passat 13 de maig, la presidenta de la Diputació de Barcelona va anunciar una nova aportació extraordinària de caràcter social, de 15 MEUR, com a resposta al Tribunal Constitucional contra aquesta Llei.

La moció aprovada vol també donar suport al món local que, públicament, el 6 de maig va manifestar el desacord a la decisió del Consell de Ministres del govern espanyol en funcions de presentar el recurs d'inconstitucionalitat contra aquesta Llei. Així mateix, el text de la moció exigeix al govern de l'Estat que es comprometi a no posar impediments al total desplegament de la Llei i faciliti l'extensió de mesures semblants a la resta de l'Estat.

La Diputació, primera administració local adherida a l'ORU-FOGAR
Al ple de maig de la Diputació de Barcelona s'ha aprovat també, amb els vots favorables de tots els grups polítics, l'adhesió a  l'Organització de Regions Unides – Fòrum Global de Governs Regionals i d'Associacions de Regions (ORU/FOGAR), organització de cooperació interregional i altaveu de les regions de tot el món.

Amb aquesta adhesió, la Diputació de Barcelona representarà les comarques barcelonines i es converteix, així, en la primera administració local en fer-ho. La Generalitat de Catalunya també forma part d'aquesta organització.

Mocions
El grup CUP-PA ha presentat una moció per a la internalització de serveis a la Diputació de Barcelona, que ha estat rebutjada amb els vots d'ERC-AM i CiU, i l'abstenció de PPC, C's  i PSC-CP. Entesa hi ha votat a favor.

També, el grup CUP-PA ha presentat una moció de suport a les represaliades polítiques que ha estat rebutjada, amb els vots de C's, PPC, PSC-CP, ERC-AM i CiU. Entesa hi ha votat a favor.

Per la seva banda, el grup d'Entesa ha presentat una moció instant el Govern de la Generalitat de Catalunya a recuperar la gestió de l'empresa d'abastament d'aigua en alta "Aigües Ter-Llobregat". La moció ha estat aprovada amb els vots dels grups PSC-CP i CUP-PA; PPC i CiU hi han votat en contra i C's i ERC-AM se n'han abstingut.

El Ple de la Diputació també ha abordat, en una moció presentada pel grup d'Entesa, el tancament definitiu del Centre d'Internament d'Estrangers (CIE), que ha estat aprovada amb els vots favorables dels grups de CiU, CUP - PA, PSC-CP i ERC-AM. C's se n'ha abstingut i PPC hi ha votat en contra.

Abans de l'inici del Ple, s'ha fet lectura de la Declaració Institucional amb motiu de la celebració, el 4 de juny, del Dia de l'Associacionisme Cultural (DASC), «una jornada dedicada a posar en valor el pes i la força de les associacions que actuen en l'àmbit de la cultura de país».

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.