Publicació realitzada per la Diputació de Barcelona amb el títol: "Els processos selectius al món local: reptes de futur i elements d’innovació"

Autoria:

Sr. Víctor Almonacid Lamelas
Sr. Javier Pascual Gurpegui
Sra. Mercedes Torres Muñoz
Sra. Virginia Valero Amorós
Sr. Ivan Curto Esteva
Sr. Francesc Torrejón Comino
Sra. Anna Maria Molist Bordas
Sra. Júlia Ortega Ramos
Sra. Eva Higueras Massó
Sr. Francesc Liñan Garrés, Cap del Servei d’Assistència a l’Organització Municipal
Sra. Neus Guzmán Valverde, Cap de la Secció d’Assistència Tècnica del Servei d’Assistència a l’Organització Municipal de la GSAGL
Sra. Meritxell Vidal i Bisbal, cap de servei i equip del Servei d’Assistència Jurídica en Recursos Humans de la GSAGL

Coordinació tècnica:

Sr. Xavier Forcadell i Esteller, coordinador de l’Àrea d’Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial
Sra. Nicolasa Pérez Sánchez, gerent dels Serveis d’Assistència al Govern Local

Versió en català

Versión en castellano

Jornada del 26 d'abril de 2021 “Els processos selectius al món local: reptes de futur”

Objectiu:

Reflexionar i compartir experiències sobre com plantejar els processos selectius en el context normatiu actual per tal que siguin més eficients i aconseguir captació de talent jove i per donar resposta al relleu generacional de les plantilles de personal.

Aquesta jornada neix del neguit dels caps de recursos humans que formen part de la Comunitat de Recursos Humans o CORH de la Diputació de Barcelona  (https://www.diba.cat/es/web/xarxacorh), vers el volum de processos de selecció a realitzar, de la situació de vacants existents a les nostres administracions, la necessitat de fer el relleu generacional i captar els joves i la necessitat d’innovar i ser eficients i eficaços en els processos de selecció.

En el marc d’aquestes sessions dels socis és on surt aquesta proposta i al novembre del 2020 fam fer una sessió de treball on els Ajuntaments de Barcelona, Sabadell i Mataró van presentar allò que estan fent i posar en comú per transferir aquest coneixement.

Amb aquest antecedents vam considerar des de la coordinació de fer una jornada oberta a electes, gerents, caps i personal tècnic de recursos  humans de tot el sector públic per reflexionar i compartir experiències  sobre com plantejar els processos selectius en el context normatiu actual per tal que siguin més eficients i aconseguir captació de talent jove i per donar resposta al relleu generacional de les plantilles de personal.

Donar a conèixer quins són els reptes que cal que ens plantegem als processos selectius per tal que siguin més eficients, més àgils i, sobretot, signifiquin una captació de talent jove per a les administracions; contribuint així als processos de relleu generacional que cal impulsar a  les plantilles de personal.

A més en un moment clau on també es parla ja a les agendes polítiques de reformar la funció pública i de com fer front al relleu generacional.

No podem oblidar però quina és la normativa actual i a la qual ens hem de sotmetre tot i que puguem fer canvis en la gestió més eficients dels processos. Des de Diputació de Barcelona, com és sabut es fa assistència en matèria de recursos humans  (https://www.diba.cat/es/web/assistenciagovernlocal) i les preguntes que plantegen els ajuntaments i les respostes que hem de donar d’acord amb la normativa, són  les que posen de relleu la necessitat d’adaptar normatives a la realitat actual per la necessitats dels perfils que l’administració necessitarà i a la forma d’estudiar que avui en dia es fa a les nostres universitats i centres docents.

«Capacidades y talento de los empleados públicos en la nueva Administración: definición, detección, desarrollo y selección»

Ponents:

Sr. Victor Almonacid Lamelas, secretari de l’Administració Local i expert en transformació digital de les AAPP

Ajuntament de Barcelona: Experiència selecció a l’Ajuntament de Barcelona

Sr. Javier Pascual Gurpegui, gerent de Recursos Humans i Organització

Sra. Mercedes Torres Muñoz, cap del Departament de Gestió Econòmica i secretària de la Comissió i Control Pla de pensions

Ajuntament de Sabadell: Noves formes de seleccionar per sobreviure com a organització: el cas d’èxit de l’Ajuntament de Sabadell

Ponents:

Sra. Virginia Valero Amorós, coordinadora adjunta de Recursos Humans i Organització

Sr. Ivan Curto Esteva, cap de Servei de Recursos Humans

Ajuntament de Mataró: El paper dels processos selectius en la transformació de l'Ajuntament de Mataró

Sr. Francesc Torrejón Comino, director de Recursos Humans i Organització