Inclusió de criteris d’ambientalització, industrialització i salut en la licitació d’obra pública per a la provisió d’habitatge social

05/11/2024 - 26/11/2024 09:30 - 14:30 Dates: 5,12,19 i 26 de novembre de 2024

Aula S6. Urgell, 187, edifici 25 planta -1.

Presentació

Els nous reptes d’emergència residencial i climàtica que es presenten, fan que haguem d’afrontar la transformació del sector de la construcció. L’objectiu del curs és aportar coneixement i criteri per licitar obra pública de qualitat per a la provisió d’habitatge social, amb criteris d’ambientalització, industrialització i salut. Es pretén facilitar recursos per a la seva implantació dins del món municipal a través de la formació de tècnics locals en una visió global que permeti afrontar totes les fases del procés de promoció: licitació, redacció de projecte, obra i en alguns casos, ús.
Tot i que ambientalització, industrialització i salut són criteris independents i es poden aplicar per separat, el repte és construir fent convergir tots els paràmetres en dissenys que donin resposta a les tres exigències, per aconseguir d’aquesta manera, habitatges neutres ambientalment, de ràpida execució, amb un fàcil manteniment i amables amb les persones.
Amb la voluntat que es puguin introduir els paràmetres que es considerin necessaris als plecs de prescripcions tècniques i administratives; el curs i la documentació associada s’ha organitzat, desprès d’una primera sessió d’emmarcament dedicada als criteris generals per a la licitació d’habitatge assequible o social, en tres sessions temàtiques centrades en els àmbits de l’ambientalització (sostenibilitat i eficiència energètica), industrialització i salut. Per cadascun d’aquests temes s’exposaran els models de plecs elaborats des de la Diputació de Barcelona així com diversos escenaris d’aplicació, segons les voluntats i capacitats municipals.

Destinataris

Personal tècnic de les administracions locals vinculat a la prestació dels serveis locals d’habitatge, i molt especialment als processos de licitació i execució de projecte i obra (arquitectes, arquitectes tècnics, enginyers...).

Inscripcions

Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta.

Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 29 d’octubre de 2024 mitjançant el següent enllaç.

Programa

SESSIÓ 1 (05/11/2024) La inclusió de criteris en la licitació d'habitatge social

SESSIÓ 2 (12/11/2024) Inclusió de criteris d'insdustrialització

SESSIÓ 3 (19/11/2024) Inclusió de criteris d'ambientalització