• Fira Virtual Coop'Art

12/04/2021 10:46 h.

La  Fira Virtual Coop’Art-Mostra del comerç de l’artesania, tanca el cicle d’accions dutes a terme per la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona en el marc del projecte transfronterer Fomentar una estratègica compartida d’innovació desenvolupament sostenibilitat de l’Artesania Artística -Coop’Art,- 2018-2021-.

Arribem a la finalització del projecte,  i amb la col·laboració de la resta dels 13 socis catalans i francesos, hem volgut organitzar una Mostra que us permetrà visibilitzar el paper de l’artesania, com instrument d’activació econòmica  i transformadora dels territoris.

El següent enllaç que us permetrà navegar per la fira. Estarà disponible a partir del dia 13 d’abril, coincidint amb la inauguració i posada en marxa oficial:
    www.coopart.firesvirtuals.cat

El dijous 15 d'abril i sota el títol de Singularització dels territoris a través de l’artesania: Recull d’experiències, es parlarà d’alguna experiència de treball amb locals buits.

• Recursos del Catàleg de serveis 2021

18/02/2021 12:17 h.

El Catàleg de serveis 2021 de la Diputació de Barcelona ofereix als governs locals, de la província de Barcelona, recursos econòmics i tècnics vinculats de manera directa a l'activació temporal d'espais buits.
    Podeu consultar quins són aquests recursos en l'apartat "Recursos del Catàleg de serveis 2021".

• (Re)making the city

18/02/2020 09:27 h.

El Hub de coneixement del programa europeu URBACT crea la plataforma digital (Re) making the city. Una iniciativa que té com a finalitat la promoció i difusió del coneixement i el foment de la rehabilitació i reutilització dels buits urbans de les ciutats.

• Lliurat el document final d’Activació temporal d’espais buits a l’Ajuntament de Terrassa.

06/02/2020 14:43 h.

El Servei d’Urbanisme va lliurà el document d’Activació temporal d’espais buits a l’Ajuntament de Terrassa, eina que pretén revertir la situació de degradació de gran part dels solars urbans.

• Els dies 6, 7,8 i 9 de novembre arriba la desena edició del Festival Rec a la capital de l’Anoia.

08/11/2019 14:49 h.

Durant aquests quatre dies les antigues fàbriques i adoberies del barri del Rec d’Igualada es transformen en botigues de moda i espais d’oci que combinen la cultura musical i la gastronomia de carrer.

L’origen d’aquest barri industrial el trobem en la construcció d’una sèquia que alimentava els horts del marge esquerra del riu Anoia. A mitjans del segle XVIII, la pujança econòmica de la industria tèxtil catalana va propiciar l’aparició de nombroses adoberies. I posteriorment, al segle XIX, s’hi varen instal·lar altres tipus d’indústries donant lloc al primer barri industrial d’Igualada. La crisi del sector tèxtil dels anys setanta del passat segle i els continus avanços tecnològics provocaren el tancament d’una bona part d’aquests establiments convertint aquesta zona en un espai urbà farcit d’edificis en desús.

L’any 2009 un grup d’associacions, adobers i veïns varen impulsar la creació d’aquest festival per tal de conservar, entre d’altres, els valors patrimonials i culturals d’aquest antic barri. Actualment, el Rec s’ha convertit en un esdeveniment de referència a nivell de moda, patrimoni i cultura.

S'estan mostrant 11 - 15 de 30 resultats.