Un moment de la sessió plenària ordinària de la Diputació de Barcelona de setembre de 2024. Foto: Diputació de Barcelona

Ple ordinari de setembre de 2024

26/09/2024 13:30 h

Govern Obert

Compromís de la Diputació per continuar treballant per un envelliment digne i per erradicar la pobresa

La Diputació de Barcelona ha celebrat aquest dijous, 26 de setembre, el Ple ordinari d'aquest mes, en el qual s'ha donat lectura a dues declaracions institucionals. Una, sobre el Dia Internacional de les persones grans, i una altra del Dia Internacional per a l’erradicació de la pobresa.

Declaracions institucionals

En el marc del Dia Internacional de les Persones Grans que se celebra l'1 d’octubre, la vicepresidenta cinquena de la Diputació, Raquel Albiol, ha llegit la declaració institucional dedicada a aquesta jornada, on la corporació es compromet a apostar per un envelliment digne i amb significat, a impulsar i mantenir projectes per garantir les cures al llarg de la vida i a acompanyar els processos de participació social i cultural.

Al text, la Diputació també assumeix el repte de vetllar per la salvaguarda dels drets amb igualtat de tracte i a fer una crida a tots els actors socials a unir esforços per construir una societat més justa, equitativa i inclusiva, on totes les persones, independentment de la seva edat, puguin viure amb dignitat, respecte i benestar.

D’altra banda, la vicepresidenta sisena, Maria Eugènia Gay, ha estat l’encarregada de llegir la declaració institucional del Dia Internacional per a l'erradicació de la pobresa, que tindrà lloc el 17 d’octubre, on es deixa constància del compromís de la Diputació per construir una societat més justa, equitativa i inclusiva als nostres pobles i ciutats.

En aquest sentit, la Diputació continuarà oferint les actuacions de prevenció i de protecció en els àmbits de la garantia d’ingressos i l’accés als drets bàsics, fomentarà i potenciarà que tots els pobles i ciutats de la província incorporin a les seves polítiques programes per a col·laborar en l'erradicació de la pobresa i treballarà per impulsar la igualtat de gènere i combatre qualsevol forma de discriminació per motiu d’edat, origen o discapacitat que contribueixi a perpetuar la pobresa.

La sessió d’aquest mes de setembre s’ha iniciat amb la presa de possessió de Soufian Laroussi Akhrif com a nou diputat del PSC-CP, en substitució de Xavier Amor Martín.

El Ple ha donat llum verda a l’adhesió de la Diputació a l’associació “Unión Iberoamericana de Municipalistas”, així com l’aprovació del text refós dels estatuts d’aquesta entitat. També ha acordat el conveni entre la corporació i la Universitat de Barcelona per a l’adequació de l’edifici de l’antic Teatre de Mundet com a seu del projecte Barcelona Center for Applied Neurosciences (BCAN).

En l'àmbit de Cooperació Local, s'ha aprovat l’increment de la quantia de diversos recursos inclosos en la convocatòria del Catàleg 2024 del Pla de cooperació Xarxa de Governs Locals 2024-2027, relativa als recursos inclosos en el Catàleg de serveis 2024-2027 de la Diputació de Barcelona, per un import total d’1.289.223,83 €.

Altres acords de Ple

El plenari, que s’ha donat per assabentat de dotze decrets de la presidència de la Diputació, ha aprovat la modificació de la relació de llocs de treball de la corporació i de l’Organisme de Gestió Tributària; així com la creació de tres càrrecs de coordinació a l’Institut del Teatre, una modificació de crèdit, l’actualització del Pla Estratègic de Subvencions i el Compte General de la Diputació de Barcelona de l’exercici 2023, a més de donar-se per assabentat de l’estat d’execució del segon trimestre del pressupost de l’exercici 2024.

Pel que fa a l’ORGT s’ha acceptat l'ampliació, la clarificació i la revocació de la delegació acordada per l’Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta a favor de la Diputació, de les funcions de gestió, inspecció i recaptació de tributs i determinats ingressos de dret públic municipals, així com l'especificació de l’abast d’anteriors acords de delegació; a més de donar-se per assabentat i acceptar la revocació de la delegació acordada per l’Ajuntament de Ripollet de les funcions de gestió i recaptació de multes imposades per accions o omissions contràries als preceptes de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària i de les funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació de les sancions administratives.

Finalment també s’ha acceptat la delegació de l’Ajuntament de Castellbisbal de la competència de selecció de personal per a la constitució i gestió d’una Borsa supramunicipal de personal temporal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca i, com a conseqüència, donar per tancada la llista de 60 ajuntaments que hi participen.

Les sessions plenàries de la Diputació de Barcelona responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats", número 16 “Pau, justícia i institucions sòlides" i número 17 "Aliança per assolir els objectius". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.