El diputat d'Educació, Esports i Joventut, Josep Monràs, durant l'acte del lliurament del Premi Marta Mata 2022. Foto: Diputació de Barcelona

02/12/2022 14:00 h

Educació

Lliurament dels Premis Marta Mata 2022 de Rosa Sensat

El diputat d’Educació, Esports i Joventut, Josep Monràs, ha participat aquest dijous a l’acte de lliurament dels Premis Marta Mata 2022 de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, l’organització dels quals compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

En el seu parlament, Monràs ha destacat el paper que tenen aquests premis com a «oportunitat per reconèixer que els agents educatius compten a l’hora de tenir uns pobles i ciutats educadores».

El diputat ha estat l’encarregat de lliurar el Premi Individual Marta Mata 2022 a Sergi Bernal (Santa Coloma, 1973), artista visual, fotògraf i documentalista. El jurat ha valorat el treball constant de Bernal en recuperar la memòria històrica del país, de l'escola i dels mestres.

Bernal ja va ser reconegut amb el Premi Ciutat de Barcelona 2019 per l’obra "Antoni Benaiges el mestre que va prometre el mar".

El Premi i el Guardó Marta Mata són uns premis de pedagogia que atorga l'Associació de Mestres Rosa Sensat per reconèixer el treball de mestres i equips de mestres que fan un treball innovador, coherent i que pot contribuir a ser una font d'inspiració i de reflexió per a altres mestres.

Els premis s'organitzen amb la col·laboració de la Fundació Artur Martorell, el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l'Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona.

Aquesta col·laboració de la Diputació de Barcelona respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 "Educació de qualitat". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.