XII Jornada de mediació Cercle de comparació Intermunicipal dels serveis de mediació ciutadana

En data 10 de novembre de 2022 es va desenvolupar la XII edició de la Jornada Anual de Mediació Ciutadana  en la qual es va parlar del potencial de les pràctiques restauratives com una aposta per a la convivència en entorns comunitaris de proximitat.

La ponència marc, a càrrec de Belinda Hopkins, experta internacional en pràctiques restauratives i autora de nombroses publicacions en la matèria, va incidir en la incorporació de la mirada restaurativa en les polítiques de convivència en els entorns comunitaris per contribuir al benestar i la justícia social a la comunitat.

En aquest mateix marc es van presentar les conclusions de l’informe de la 12a edició del Cercle de comparació intermunicipal dels serveis de mediació ciutadana, un instrument per a l’anàlisi, avaluació i millora de les polítiques públiques.

Seguidament, la co-directora de la Càtedra de mediació ciutadana: Pràctiques socials restauratives per promoure la convivència de la IDEC_UPF amb la DiBa, va presentar els objectius, el pla de treball i els  resultats del primer any de treball de la càtedra.

L'acte va acabar amb una taula rodona d’experiències locals que va comptar amb la participació dels ajuntaments de L’Hospitalet de Llobregat, Sant Boi de Llobregat i Arenys de Munt amb tres experiències d’intervenció en pràctiques restauratives en diferents entorns d'actuació:  amb infants, adolescents i comunitat educativa;  en els programes de mesures alternatives a la sanció administrativa i, també, en la promoció de la convivència en l’àmbit de les comunitats veïnals.

Vegeu a continuació la informació sobre conferències i els materials presentats al llarg de la jornada:

Conferència inaugural Belinda Hopkins

Presentació de resultats Cercle de Comparació Intermunicipal

Conferència Maria Munné

Taula rodona experiències ajuntaments

Per a qualsevol altra qüestió relacionada amb la jornada podeu adreceu-vos a s.convivencia.divers@diba.cat o al telèfon 93 404 92 20.