27/10/2023 13:10 h.

Tercera edició d’Experiència Artesana a l’Anoia

Imatge: Consell Comarcal de l'Anoia

La tercera edició d’Experiència Artesana, amb el lema «Apropa’t i gaudeix de l’artesania a l’Anoia», es va celebrar del 20 al 29 d’octubre en diversos espais dels municipis participants. El Consell Comarcal de l’Anoia i els ajuntaments de Sant Martí de Tous, Copons, la Llacuna i el Bruc van organitzar una sèrie d’activitats gratuïtes per generar experiència al voltant de l’artesania, a través de la formació i la difusió.

La primera activitat va ser la Festa Artesana el divendres 20 d’octubre a Tous, en la qual la comunitat artesana i creadora de la comarca va compartir un treball en equip amb dinàmiques col·laboratives, perquè els participants identifiquessin les necessitats, els reptes i les oportunitats a les quals s’enfronten els negocis i els emprenedors de l’artesania i la creació.

El 21 d’octubre va ser el torn de la Llacuna, que va acollir el taller monogràfic «Feltre humit de la llana verge», conduït per Flavia Alejandra Flores. Aquest taller va oferir l’oportunitat de descobrir la tècnica ancestral del feltre humit, tot incentivant la creació d’objectes únics que promouen l’economia circular.

La setmana va continuar amb la Formació professionalitzadora el 24 d’octubre al Bruc, una oportunitat per a professionals artesans i creatius de millorar la gestió economicofinancera dels seus projectes, amb la guia experta d’Albert Mora de la cooperativa AmbTu.

El 26 d’octubre, a Copons, Entre mestres va oferir una perspectiva íntima sobre l’artesania a través dels relats de Victòria Rabal, Joan Farré i Sara Castells, moderats per Manolo Garrido, creador del pòdcast Gent de la Llacuna.

Tancant amb clau cinematogràfica, el 28 d’octubre a Tous va tenir lloc L’artesania al cinema, una selecció de documentals de la Mostra Internacional d’Audiovisuals d’Artesania. Com a novetat, també es va mostrar una selecció de curts d’animació stop-motion guanyadors de premis internacionals, de la reconeguda productora I+G Stop Motion, i es va fer la xerrada «Cinema fet amb les mans», a càrrec de Marc Riba i Anna Solans de la mateixa productora.

Del 21 al 29 d’octubre, els Tallers oberts van convidar a explorar els tallers dels artesans, proporcionant una visió íntima de les seves creacions i processos artesanals. Va ser una oportunitat per descobrir la riquesa cultural de l’artesania de l’Anoia, i aprendre i connectar amb la singularitat artesana de la comarca.

La tercera edició d’Experiència Artesana la va organitzar Anoia en Transició, i la van impulsar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal de l’Anoia, els ajuntaments del Bruc, Copons, la Llacuna i Sant Martí de Tous, i Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya.