25/01/2024 14:49 h.

El mes d’abril vinent es posa en marxa una nova edició de Comerç 21

Comparteix

Imatge: Pimec i Diputació de Barcelona

Imatge: Pimec i Diputació de Barcelona

Comerç 21 és un programa que promouen la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona i PimeComerç amb l’objectiu de millorar el comerç de la demarcació de Barcelona, i definir i implementar noves estratègies per tal de donar a cada negoci l’impuls que necessita d’una manera forma individual. 

El setembre de 2017 es va inaugurar la primera edició d’aquest programa, tot i que la Gerència de Serveis de Comerç i la PIMEC estaven gestant el projecte des del 2016.

Des d’aleshores, 324 microempreses —que representen 1.322 llocs de treball— han rebut formació i assessorament individualitzat. Aquest suport ha consistit a fer una diagnosi del negoci, elaborar un pla estratègic i oferir un acompanyament especialitzat en la implementació de les mesures indicades en el pla estratègic, amb l’objectiu de millorar-ne la competitivitat.

Tot i que la Gerència de Serveis de Comerç i PIMEC són els principals responsables del programa, aquest no es podria dur a terme sense la feina de les regidories de Comerç dels municipis, els centres locals de serveis a les empreses, les associacions de comerciants i els tècnics i les delegacions de PIMEC Comerç. La tasca d’aquests organismes és detectar els comerços i serveis que podrien estar interessats a participar en el programa i fer el seguiment de les sol·licituds. 

Els municipis que més empreses han aportat al programa són Mataró (25), l’Hospitalet de Llobregat (17), Sant Cugat del Vallès (1)  i Vic (11). Cal destacar també Centelles i Castellbisbal, que, tot i ser municipis més petits, han aportat deu empreses cada un.

El perfil de les empreses que hi han participat fins ara és divers, tot i que tenen en comú que són empreses petites, de menys de 10 treballadors, la majoria d’elles amb només una persona autònoma o, com a molt, amb una o dues persones més. Són comerços, serveis, parades de mercat i empreses del sector de l’hostaleria.

Les 324 empreses que han participat en aquestes set primeres edicions del programa Comerç 21 han rebut 12.000 hores de formació col·lectiva i 630 hores d’assessorament individual, principalment en comercialització i màrqueting, professionalització de la gestió i model de negoci, digitalització i xarxes socials o aparadorisme i marxandatge visual. La valoració mitjana d’aquesta formació ha estat de 9 sobre 10.

Segons les enquestes fetes a les empreses que han finalitzat aquesta formació, el programa Comerç 21 els ha aportat més visió empresarial, millores en l'organització, una gestió més eficient i una millor orientació al client. També els ha permès introduir o millorar les xarxes socials, la venda en línia i noves eines comercials.
L’abril vinent es posarà en marxa la 8a edició del programa Comerç 21 amb l’objectiu de millorar la competitivitat comercial, la digitalització i la sostenibilitat dels comerços de la demarcació de Barcelona. Una cinquantena d’empreses de comerç i serveis tindran l’oportunitat de participar-hi i rebre assessorament individual per fer la diagnosi del seu negoci i elaborar un pla estratègic per millorar-ne la competitivitat.

Les microempreses de comerç i serveis que estiguin situades a la trama urbana d’algun dels municipis de la demarcació de Barcelona i tinguin capacitat i voluntat per millorar el seu negoci poden trobar més informació sobre aquesta 8a edició a https://www.comerc21.cat/ i a https://www.diba.cat/web/comerc/comerc21

El termini per presentar-hi candidatures estarà obert fins al 28 de juny de 2024.