26/06/2024 13:53 h.

Sessió del grup GIPAC “De la diagnosi a l’acció: estratègies i recursos per transformar el comerç local”

Comparteix

El Grup d’Interrelació per a la Promoció de l’Activitat Comercial ha realitzat la cinquena i última sessió de les tres edicions efectuades fins ara. Es preveu reiniciar amb més sessions a partir de la tardor. 

El dia 4 de juny, el Pati Manning de la Diputació de Barcelona va acollir la cinquena i última sessió de la tercera edició realitzada en el marc del GIPAC, la sessió va tenir per objectiu, aportar les eines i els coneixements necessaris per identificar, gestionar i optimitzar els recursos disponibles per el desenvolupament i la dinamització del teixit comercial local. Així, mitjançant un enfocament pràctic i col·laboratiu, s’exploraren estratègies creatives i eines de planificació per afrontar els reptes i aprofitar les oportunitats que es presenten en aquest àmbit, sempre tenint en compte les possibles contingències i riscos que puguin sorgir. 

Sota el títol “De la diagnosi a l’acció: estratègies i recursos per transformar el comerç local”, en aquesta darrere sessió del GIPAC es va reflexionar sobre la importància de les dades per a una planificació local efectiva del comerç urbà. Ponència que va anar a càrrec de Marcos García Esteban, que va fer una reflexió de com els eixos comercials a cel obert urbans poden utilitzar les mateixes eines de gestió que els centres comercials privats. També es van presentar dos casos d’èxit. 
D’altra banda, el Decàleg del suport al teixit comercial local i el mapa d’agents elaborats en les anteriors edicions del GIPAC, conjuntament amb els treballs fets a la sessió anterior, han permès definir objectius i crear la Guia de Recursos per als ens locals municipals.