BiblioLab 

Comunicació

Per comunicar els projectes BiblioLab cal incorporar la imatge corporativa corresponent. Com en tots els materials de difusió de les biblioteques, cal posar-hi el logotip de Diputació de Barcelona i de l'ajuntament que correspongui. 

A continuació es troben els documents amb les pautes de comunicació tant per a tallers com per als projectes BiblioLab:


Pautes de comunicació dels Labs portàtils tecnològics

Documents:

 


Pautes de comunicació dels projectes

Obligacions dels seleccionats

Els projectes hauran de treballar amb dades obertes (open data). Tota la documentació, dissenys i imatges generades en el marc del projecte es publicaran sota una llicència lliure que permeti la seva reutilització.

Els/les perceptors/res hauran de fer constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució del projecte o de l’activitat, en tota la documentació impresa i en cartells o mitjans electrònics i audiovisuals, mitjançant la inclusió dels logotips i la imatge corporativa corresponent del programa BiblioLab i de la Diputació de Barcelona, en els termes establerts a la web del programa http://www.diba.cat/biblioteques/bibliolab i de la pròpia Corporació http://www.diba.cat/web/sala-de-premsa/imatge-corporativa.

En cas d’entrevistes, articles i/o presentacions en mitjans de comunicació o fòrums professionals en que es faci referència al projecte subvencionat, els/les perceptors/res faran esment explícit que aquest forma part del programa BiblioLab i que es realitza en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.

Els/les perceptors/res facilitaran a la Diputació de Barcelona imatges de les activitats subvencionades en format vídeo o, en el seu defecte, fotografies de l’activitat que es podran utilitzar en difusions pròpies de la corporació.

Imatge corporativa

Logotip BiblioLab

Per poder emmarcar les diverses iniciatives i promoure una identificació clara del programa, els diversos projectes BiblioLab han de comptar amb la marca del projecte. La marca ha d’estar en un lloc visible i principal del material de comunicació que treballeu, acompanyant a la marca o nom del vostre projecte. La marca BiblioLab ha de funcionar com un paraigües que aglutina els diversos projectes, els ofereix un relat comú. Teniu a la vostra disposició diferents recursos.

Recordeu que la imatge BiblioLab NO es pot modificar.

Altres logotips

A més, els projectes han d’anar amb la imatge corporativa corresponent dels participants o organitzadors que corresponguin. Com en tots els materials de difusió de les biblioteques, cal posar-hi el logotip de Diputació de Barcelona i de l’ajuntament que correspongui.

Senyalització als actes

Roller

Us proporcionem un roller per a les activitats BiblioLab que programeu, aquest haurà d’estar en lloc visible durant el desenvolupament de les activitats.

Hi haurà un roller per projecte. En el cas que el projecte es porti a terme en més d’una biblioteca, el roller arribarà a la biblioteca central (en el cas de projectes amb biblioteques d’un mateix municipi) o bé a la biblioteca del municipi més gran (en el cas dels projectes que es duen a terme a més d’un municipi). Serà responsabilitat de l’entitat moure el roller segons els espais on es porti a terme l’acció del projecte.

Les biblioteques que van rebre el roller en la convocatòria anterior (2018-2019) i aquest any repeteixen, hauran d’utilitzar el que tenen en custòdia.

Fons de pantalla

A més, teniu a la vostra disposició un fons de pantalla amb imatge BiblioLab

Xarxes socials

Quan difongueu la vostra activitat a xarxes socials, recordeu d’utilitzar l’etiqueta del projecte: #BiblioLabXBM

Així mateix, des de Diputació mencionarem els perfils que ens indiqueu com a responsables dels projectes.

També recordeu de mencionar el perfil de la Xarxa de Biblioteques Municipals en els vostres posts: @bibliotequesXBM

Premsa

Des de Diputació farem notes de premsa de cada projecte BiblioLab, que us animem a redifondre. Així mateix, en cas que vosaltres feu difusió pròpia del projecte us oferim una definició del projecte BiblioLab que creiem que pot ser útil emprar en totes les notes de premsa de cara a explicar el projecte global:

BiblioLab és un programa de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que desenvolupa accions que tenen com a finalitat l’accés al coneixement a través de l’experimentació i metodologies innovadores i creatives en un entorn col·laboratiu obert a la ciutadania.

L’adreça web del projecte és: bibliolab.diba.cat   

Imatges

Tal i com recollíem a la convocatòria, caldria que ens faciliteu imatges de les activitats subvencionades en format vídeo o, en el seu defecte, fotografies de l’activitat que es podran utilitzar en difusions pròpies de la Diputació de Barcelona.

Les imatges se cediran a la Diputació quant a drets d’autor i cal que els assistents que apareguin a les imatges hagin estat assabentats dels seus drets d’imatge. Proporcionem una proposta de cartell per a les activitats amb públic per tal de resoldre aquests qüestions de drets d’imatge.

En cas de fer audiovisuals, us oferim el Manual de producció audiovisual de la Diputació de Barcelona on trobareu algunes pautes.

En tot cas, són indicacions per a vídeos produïts des de Diputació i per veure la casuística dels vostres audiovisuals contacteu amb: gsb.comunicacio@diba.cat 

Documents