FAQS

 

Es demana el recurs a través del catàleg. Un cop es rep, es demana la documentació bàsica per poder fer l’estudi inicial de posada en marxa (rebuts de salari, documents de cotització, contractes de treball, plantilla, relació de llocs de treball, conveni col·lectiu, acords o pactes reguladors de les condicions de treball i tots aquells documents que serveixin per comprendre la situació de la gestió de l’administració de personal. Es fan les reunions necessàries amb l’ens local per aclarir i comentar tot allò que calgui.

Es busca la coherència entre tots els elements i el resultat es fa constar en l’Informe de Viabilitat.

Si el resultat és favorable l’ens local pot iniciar els tràmits per formalitzar l’encomanda de gestió. (Acord de Ple i subscripció del conveni-tipus per la l’Assumpció de la Gestió de la Nòmina dels Empleats dels Ens Locals, per acrònim AGINEEL.

Si el resultat és favorable condicionat, es fixa un temps determinat per tal que l’ens pugi fer les esmenes oportunes per resoldre els incidents trobats i, posteriorment fer els tràmits per a l’encomanda de gestió.

Si es detecten incidències que requereixen actuacions prèvies que corresponen a altres línies d’actuació de la gerència (estudis organitzatius, adequacions de plantilla, aprovació/modificació RLT, negociació col·lectiva, etc..) i que són imprescindibles per iniciar l’encomanda de gestió amb coherència i de forma correcta, es recullen en l’Informe de Viabilitat corresponent que aporta un valor important, ja que és una diagnosi de la situació i un punt de partida per treballar en les regularitzacions oportunes. Es desestima la petició, a l’espera que quan l’ens hagi fet les actuacions oportunes ho pugui tornar a sol·licitar.

Anar a documentació

Cada ens local ha de designar un interlocutor titular i un suplent. Seran les persones encarregades de comunicar les incidències (incorporació de nous empleats, canvis en les seves dades personals, situacions de malaltia comuna o accident de treball, retribucions variables, extincions contractuals, etc..)

Les incidències s’han d’introduir a través d’un portal web, que presenta diferents formularis que serveixen per mantenir les dades actualitzades i per incorporar les variables a la nòmina mensuals.

El mateix portal incorpora els recursos autoformatius necessaris (manual on-line, exemples i vídeo tutorials de cada acció o procés a fer).

Els interlocutors disposaran en aquest portal dels productes acabats que els tècnics de la Diputació hauran elaborat a partir de les incidències mensuals introduïdes i dels processos de treball establerts. (Protocol de funcionament, en el que es detalla tot)

Així es podran descarregar les rebuts de salari dels empleats, el fitxer de transferències bancàries per fer es pagaments, els documents de cotització, els contractes de treball, les quitances, certificats d’empresa, etc

Gran part de les incidències, com la incorporació de nous empleats, canvis de lloc, canvis de retribució, situacions administratives o laborals, excedències, permisos, bestretes i, especialment cessaments requereixen, abans de fer-se, ser comentades amb els tècnics especialistes de la Diputació, per fer les observacions oportunes i determinar si són correctes o si han de ser objecte de consulta al Servei d’Assistència Jurídica en RH o a d’altres serveis de la mateixa gerència, si s’escau.

Totes les incidències es faran constar cada mes en un Document de Variacions de Nòmina, estandarditzat i que signarà l’Alcalde, que s’incorporarà a l’expedient.

Anar a documentació