La Diputació de Barcelona, coordinador territorial

El Pacte de les Alcaldies pel Clima i l'Energia deu gran part del seu èxit a la participació activa de les regions, províncies i altres autoritats públiques similars que posen els seus recursos i coneixements a disposició dels signants. La Comissió Europea els reconeix com Coordinadors del Pacte, i actuen com a aliats clau a l'hora de transmetre el missatge i augmentar l'impacte del Pacte.

La Diputació de Barcelona va ser la primera entitat coordinador del Pacte dels Alcaldes i les Alcaldesses per l'Energia Sostenible Local i manté el seu compromís amb el món local convertint-se en coordinador territorial del nou Pacte de les Alcaldies pel Clima i l'Energia.

La Diputació de Barcelona, com a entitat coordinadora del Pacte, ofereix als ens locals signants del Pacte un suport:

• Integralpolític, econòmic, tècnic, jurídic i comunicatiu.
  • En totes les etapes del Pacte: des del compromís inicial, a la fase de planificació i redacció del PAESC, l'impuls a les accions i cerca de finançament per aplicar-les, i els seguiment i comunicació de resultats.

La Diputació de Barcelona, com a entitat coordinador del Pacte, es compromet a:

• Promoure l'accés al Pacte de les Alcaldies pel Clima i l'Energia.
  • Proporcionar assistència tècnica i estratègica als municipis signants per al desenvolupament, l'execució i el control dels seus Plans d'Acció per al Clima i l'Energia Sostenible (PAESC).
  • Proporcionar suport econòmic als signants, bé en forma de suport directe o per mitjà de l'assignació de recursos humans per a servir de suport tècnic.
  • Impulsar l'intercanvi d'experiències i coneixements entre els signants del Pacte (ja existents i possibles), a través de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.
  • Col·laborar de manera conjunta amb altres Promotors i Coordinadors Territorials / Nacionals del Pacte per impulsar l'acció conjunta i promoure un enfocament coordinat, a través del Club del Pacte d'Alcaldes de Catalunya.
  • Participar en les activitats del Pacte de les Alcaldies.
  • Informar periòdicament, i almenys cada 2 anys, a l'Oficina del Pacte de les activitats que es realitzen per donar suport als signants.