04/10/2024 17:10 h.

Comunicar la importància de la naturalització: com identificar i transmetre un valor afegit

Resultats dels seminaris

Després de la pausa estival s’ha reprès el Cicle de seminaris tècnics d’adaptació i naturalització de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat iniciat el mes de juny, aquesta vegada amb una sessió sobre com comunicar la naturalització.

El passat 27 de setembre es va celebrar la segona sessió dels seminaris coorganitzats per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el suport tècnic d’Anthesis.

El seminari ha comptat amb ponències expertes en l’àmbit de la comunicació i la participació sobre la naturalització a càrrec d’entitats com el CREAF, Galanthus o l’AMB així com experiències municipals de gran impacte i interès de municipis com Barcelona, Lleida, Vic i Mataró.

Un dels conceptes clau que es van apuntar va ser la “necessitat de emprar una bona comunicació per tal de que la societat percebi com a beneficiosa la comunicació”, tal com comentava l’Anna Ramon, cap de comunicació del CREAF. D’això se’n van poder compartir exemples concrets amb son els beneficis que aporten les basses naturalitzades, que es treballen des de l'entitat experta Galanthus.

Tant des del CREAF, com des de l’AMB, també s’utilitza la ciència ciutadana com una eina molt útil: “La connexió amb la natura implica beneficis en la qualitat de vida de les persones. Fomentar la participació i la vinculació dels centres educatius, les entitats i la població en general fomenta la conservació del seu entorn proper”, insistia Aida Girona, tècnica de projecte de l’AMB.

Per últim, vam poder compartir experiències municipals que exemplificaven aquests conceptes aplicats i adaptats al públic objectiu de la zona.

Ja està disponible el decàleg resum de la sessió i tota la documentació en detall i enregistrament de les dues sessions a la web del cicle de seminaris tècnics sobre adaptació i naturalització.