Educació - 09/04/2018 13:19 h. - Beatriu Sanchís

Manresa, Terrassa i Sant Cugat del Vallès celebren aquesta setmana fires i jornades d’orientació

Continuen les fires i jornades d’orientació al territori fins al 26 d’abril, coincidint amb el període previ a les preinscripcions, per orientar els adolescents i joves que estan transitant cap a l’etapa post obligatòria.

Avui comença al Palau Firal de Manresa la Fira de l’Estudiant per informar i orientar els joves i les seves famílies en la transició cap a l’educació post obligatòria, amb la complicitat dels centres educatius i de les institucions del territori. Demà, al Vapor Universitari de Terrassa, es celebrarà la jornada “I després què?”, centrada en l’oferta de cicles formatius i programes de formació i inserció.

A Sant Cugat del Vallès, els dies 10 i 11, es celebraran les V Jornades de Formació Professional. Totes aquestes iniciatives compten amb el suport de la Diputació en el marc del projecte de suport a Fires i jornades al territori.

Concretament, es posen a l’abast dels ajuntaments punts d’orientació personalitzada (POP) i xerrades d’orientació per donar suport a  la feina que realitzen per acompanyar els estudiants en aquests moments de tria d’itinerari educatiu.

A Manresa, a més de la informació general sobres les diferents opcions que ofereix el sistema educatiu, la fira ofereix un espai específic als centres de les comarques del Bages, Moianès, Berguedà i Solsonès per apropar la seva oferta educativa a la ciutadania.

El suport a les fires i jornades arreu del territori  s'emmarca en l'estratègia per afavorir la reducció de l'abandonament escolar prematur (AEP) i facilitar les transicions educatives a través de l'orientació, iniciada el 2014 per Educació de la Diputació de Barcelona.

Punts d’Orientació Personalitzada

Fins al 26 d’abril, en el marc de les fires i jornades d’orientació que s’organitzen arreu del territori, la corporació ofereix 15 Punts d’Orientació Personalitzada (POP) per acompanyar els joves, i les seves famílies, a l’hora de fer la tria d’opcions en la transició cap a l’educació post obligatòria. Es tracta d’espais d’atenció individualitzada, la majoria d'accés lliure a la ciutadania, que compten amb el suport de professionals de l’orientació.

Els Punts d’Orientació Personalitzada són espais que compten amb el suport de professionals de l'orientació per completar la informació, resoldre els dubtes i obtenir eines que ajudin a prendre millor les decisions sobre els itineraris educatius. En sessions individualitzades, els professionals atenen els dubtes dels usuaris mitjançant informació específica, provisió de recursos propis de la fira, recursos en línia i altres referències de suport.

Durant el període previ a les preinscripcions, els POP complementen l'oferta d'orientació personalitzada que ja proveeixen molts serveis municipals i els instituts d'ensenyament secundari.

Un altre recurs que es posa a l’abast dels joves per acompanyar la presa de decisions és el tríptic “T’acompanyem en la tria de l’itinerari educatiu”, una infografia que facilita un treball de reflexió personal per fer el procés cap a la definició de  l’itinerari educatiu més adequat.  Aquest tríptic, també s’ofereix a les famílies, per facilitar el paper d’acompanyament als fills i filles en aquest moments de tria.

Tota transició educativa comporta un procés de presa de decisions i genera molts dubtes. A través de processos d’orientació educativa i d’acompanyament, aquest repte esdevé una experiència positiva i contribueix a garantir tries més fonamentades.

Aquest és l’objectiu global del Pla d’orientació de suport a les transicions educatives que impulsa la Diputació de Barcelona, a través de la Gerència de Serveis d’Educació, per lluitar contra l’abandonament escolar prematur i promoure l’educació al llarg de la vida.

 

 

 

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.