20/03/2023 09:06 h. - Beatriu Sanchís

Convocatòria de Premsa

La Xarxa de Biblioteques Municipals posa en marxa un nou servei de lectura per als municipis més petits

El bibliobús Serra del Cadí cobrirà la comarca del Berguedà

El proper dissabte, 25 de març, a les 12 hores, a la Plaça de l’Església de Castellar de n’Hug tindrà lloc l’acte d’inauguració del nou bibliobús, Serra del Cadí, de la Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM) de la Diputació de Barcelona.

L’acte estarà encapçalat pel diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Carles Garcia Cañizares, que estarà acompanyat per l’alcalde de Castellar de n’Hug, Salvador Juncà; el president del Consell Comarcal del Berguedà, Josep Lara; el vicepresident  de l’Associació de Micropobles,  Joan Solà; el coordinador de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, Jordi Roca; la gerenta de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, Marta Cano, i la directora del Bibliobús Serra del Cadí, Marta Sorribas.

Més enllà del que la llei de biblioteques planteja -biblioteques per a municipis de més de 3.000 habitants- la Diputació de Barcelona fa una aposta clara per fer arribar la lectura pública a tots els municipis independentment del nombre d’habitants. D’aquesta manera, el proper més d’abril entraran en funcionament 2 bibliobusos (Serra del Cadí al Berguedà i Serra de Rubió a l’Anoia) amb vehicle lleuger que donaran servei als municipis més petits de la demarcació aconseguint el 100% de la cobertura a les comarques del Bages, Berguedà i Anoia per acabar arribant a tots els municipis inferiors a 300 habitant de la demarcació. Es comença per l’Anoia i Berguedà perquè són les comarques que acumulen més municipis per sota dels 300habitants.

Els pobles més petits disposaran d’un servei setmanal, quinzenal, mensual o sota demanda per adaptar-se a les realitats de tots els municipis.

El bibliobús Serra del Cadí forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals i es converteix en un nou punt de connexió per accedir als 10.000.000 de documents que hi ha a la xarxa.

Un cop finalitzin els parlaments de les autoritats hi haurà animació amb l'espectacle familiar “La princesa en texans” a càrrec de la companyia Sgratta.

Presentació del nou bibliobús “Serra del Cadí” al Berguedà

Dia:       dissabte, 25 de març

Hora:    12hores

Lloc:      Plaça de l’Església de Castellar de n’Hug.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.