24/05/2024 09:00 h. - Dulce Valero

La Diputació de Barcelona participa a la 25a edició de Fira Gran

Al llarg de tres dies, l'estand de la corporació organitzarà activitats dinamitzades i informarà sobre els recursos que es posen a disposició dels ens locals de la província per promoure l'envelliment actiu.

La Diputació de Barcelona estarà present, del 29 al 31 de maig, a la 25a edició de Fira Gran, que un any més s’ubicarà a La Farga de l’Hospitalet de Llobregat per promoure l’envelliment actiu de les persones grans.

Al llarg dels tres dies, a l’estand de la Diputació de Barcelona hi ha previstes activitats dinamitzades com tallers de gimnàstica suau, de gestió de les emocions o d’estimulació cognitiva, entre d’altres.

Les persones que el visitin podran informar-se també sobre el ventall de serveis i recursos que dissenya l'organisme provincial i que es posen a disposició dels ens locals de la província de Barcelona, com el Servei Local de Teleassistència (SLT); els Serveis Residencial d'Estades Temporals i Respir; els Grups de Suport i Ajuda Mútua (GSAM); el Programa d'Arranjament d'Habitatges, o el NEXES contra la soledat no desitjada.

A més, hi trobaran consells per fer front a la calor o el fred i de com prevenir estafes o robatoris. També se’ls facilitarà informació sobre activitats d’interès, com ara rutes turístiques o activitats formatives.

La Diputació de Barcelona participarà també a les dues taules rodones de les Jornades Professionals que se celebraran a l’Auditori de La Farga, i que giraran entorn al foment del diàleg intergeneracional i les estratègies de suport a les persones grans cuidadores (31 de maig).

En el seu 25è aniversari, el Saló presenta una edició renovada, amb propostes que van més enllà de l’oci, la cultura i el lleure, amb un enfocament més professional. La lluita contra la bretxa digital centrarà moltes de les activitats que la fira oferirà als visitants, més de 300 i totes gratuïtes, amb una agenda que inclou un diàleg sobre la vellesa que protagonitzaran la magistrada i ex alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, i la periodista, escriptora i professora Milagros Pérez Oliva (29 de maig).

D’altra banda, al voltant de 85 empreses, entitats i institucions presentaran els seus serveis, programes i productes per a persones grans.

El Saló, que va néixer al 1999, coincidint amb l’Any Internacional de la Gent Gran, és l’esdeveniment adreçat a les persones grans més important d’Europa, i en les seves noces d’argent espera superar la participació de l’any passat, quan va rebre 25.000 visitants.

El suport de la Diputació de Barcelona a FiraGran respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i benestar" i 10 “Reducció de les Desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.