Economia - 25/07/2016 16:00 h. - Ramon Viladomat
La Diputació de Barcelona i Banc Sabadell impulsen millores al Codi de bones pràctiques bancàries
Per primer cop, la Diputació de Barcelona inclou clàusules socials dins el Programa de Crèdit Local amb els ajuntaments i entitats municipals. El conveni amb Banc Sabadell, signat avui entre la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa i el sotsdirector general de Banc Sabadell, Eduardo Currás de Don Pablos, contempla mesures en l'àmbit dels desnonaments o la dació en pagament, que formen part del Codi de bones pràctiques bancàries.
Amb la implantació d'aquestes millores, Banc Sabadell es compromet a no realitzar cap actuació de desnonament de residència habitual als clients de l'entitat, vulnerables o amb risc d'exclusió social, en el marc dels processos judicials d'execució hipotecària; així com negociar possibles solucions amb els afectats.
D'altra banda, l'entitat bancària també oferirà la possibilitat de lloguer social als deutors hipotecaris vulnerables o en risc d'exclusió social.
Aquestes millores estan incloses a l'acord entre la Diputació de Barcelona i Banc Sabadell que impulsa el Programa de Crèdit Local 2016/2017, i que permetrà als ajuntaments i entitats municipals descentralitzades reduir els costos financers dels préstecs dels municipis destinats a noves inversions.
Així, les entitats locals podran acollir-se a operacions de préstecs a llarg termini, a actuacions relacionades amb millores a la tresoreria i a línies de préstecs pont per a inversions finançades amb subvencions.
Prevenció i treball en xarxa
La Diputació de Barcelona impulsa, des de fa quatre anys, el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge, que busca oferir assessorament legal especialitzat i gratuït a les persones que el necessitin i, si cal, intermediació amb les entitats financeres per pactar una solució. Entre el 2013 i el 2014, aquest servei va atendre a més de 1.500 persones i va resoldre un 76% dels casos.
La corporació també impulsa la tasca preventiva de detectar el risc des que comencen els problemes econòmics i aportar solucions en l'àmbit de la mediació. El procés també redueix al màxim els tràmits que ha de fer l'usuari, amb un model de gestió que permet actuar com a finestreta única.
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Contenidos relacionados
Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.
Tu privacidad es nuestra prioridad
Para proteger tu intimidad, antes de continuar queremos asegurarnos que sabes que, tanto nosotros como nuestros colaboradores, utilizamos algunas “cookies” en la web para facilitarte el uso:
- Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
- Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.
Guardamos la aceptación de cookies durante 30 días para mejorar la experiencia de navegación. Recuerda que puedes eliminar las cookies de tu navegador. - De terceros para mostrarte información de nuestras redes sociales, como Facebook, X, YouTube, etc. Al acceder a estos sitios web podrás decidir si aceptas o no sus políticas de privacidad y de cookies.