Mostra de drets humans GavàMón

01/10/2021 - 31/10/2021

De l’1 al 31 d’octubre, la ciutat de Gavà acull la dissetena edició de la “Mostra de drets humans GavàMón”, certamen que rep el suport de la Diputació de Barcelona. La mostra compta amb una programació diversa d’activitats com ara espectacles de teatre, taules rodones, xerrades o exposicions, amb les quals es vol promoure i sensibilitzar la ciutadania sobre la importància dels drets humans aquí i arreu del món.

Documentació

Les diferents activitats del GavàMón estan adreçades a tots els públic. L’eix central del GavàMón d’enguany són les persones refugiades climàtiques, ja que els efectes del canvi climàtic provoquen els desplaçaments de població i els conflictes. Una persona que ha de fugir del seu lloc d’origen per un canvi en el clima és una persona refugiada. Els desastres naturals vinculats a l’emergència climàtica van en augment i, a més de posar en perill la supervivència de milions de persones, també estan posant sobre la taula el gran repte global de les migracions.
GavàMón és un referent de prestigi i qualitat per fomentar la cohesió social, la convivència pacífica i el reconeixement de la diversitat a través de les arts i s’ha anat consolidant com a espai per recordar que els drets humans pertanyen a cadascun de nosaltres pel simple fet de néixer iguals i lliures. Cal destacar que GavàMón incorpora el projecte Ciutats Defensores dels Drets Humans, en el qual Gavà participa juntament amb altres municipis i institucions catalanes, com la Diputació de Barcelona.