23/07/2021 10:21 h.

Sant Pere de Ribes renova el certificat Biosphere pel seu compromís amb la sostenibilitat turística

El programa del Compromís per la Sostenibilitat Biosphere, liderat per la Diputació de Barcelona, la Cambra de Comerç i l’agència de desenvolupament NODE Garraf ofereix un sistema que certifica les bones pràctiques del turisme sostenible de les empreses i serveis turístics de la província en compliment dels 17 ODS establerts per l’ONU

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, l’Oficina Municipal de Turisme i la Policia Local han renovat el certificat Biosphere, que acredita el seu compromís amb la sostenibilitat turística. Al municipi hi ha, a més, 4 empreses adherides a aquest reconeixement, 1 de les quals, la Masia Pairal, el rep per primera vegada. Les altres 3 són Celler Vega de Ribes, Hotel Desitges i The Trail Zone.

En total, 61 empreses i serveis del Garraf han rebut el distintiu Biosphere en reconeixement a la bona feina feta durant el 2020. El programa del Compromís per la Sostenibilitat Biosphere, liderat per la Diputació de Barcelona, la Cambra de Comerç i l’agència de desenvolupament NODE Garraf, com a ens gestor a la comarca, ofereix un sistema que certifica les bones pràctiques del turisme sostenible de les empreses i serveis turístics de la província en compliment dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establerts per l’ONU.

La renovació dels certificats per part de l’Ajuntament, l’Oficina de Turisme i la Policia Local i l’ampliació del nombre d’empreses adherides al municipi suposen un pas més endavant en l’aposta del Consistori pel turisme saludable i sostenible a Sant Pere de Ribes que s’ha ampliat també a altres àmbits, com el dels recursos naturals i mediambientals.

Un municipi adherit a la destinació turística sostenible Costa Barcelona

La renovació del certificat Biosphere per part de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes coincideix amb la recent adhesió a la destinació turística sostenible Costa Barcelona, que agrupa les comarques del Garraf, l’Alt Penedès, els vallesos Occidental i Oriental, el Maresme i el Baix Llobregat. D’aquesta marca, certificada per Biosphere Tourisme, també en formen part l’Oficina de Turisme, la Policia Local, l’Hotel DeSitges i el celler Vega de Ribes.

El territori de Costa Barcelona reuneix una alta concentració de serveis i activitats d’oci, oferint una experiència única que combina l’enoturisme i la gastronomia, amb altres elements d’atractiu com les festes i tradicions i el clima benigne. Amb l’adhesió a la destinació sostenible Costa Barcelona, les empreses i ens que la integren es comprometen en el desenvolupament cap a un model de turisme responsable i accessible, orientat a la millora de la sostenibilitat de la destinació.