21/12/2020 13:47 h.

Presentem la guia Els Objectius de Desenvolupament Sostenible al món local

Un document per conèixer els ODS i l’important paper dels governs locals i de la ciutadania en l’assoliment de l’Agenda 2030.

L’Agenda 2030 pretén redundar en benefici de tothom i es compromet a no deixar ningú enrere i arribar a totes les persones amb necessitats o marginades, siguin on siguin, per tal de respondre als seus problemes i vulnerabilitats. Aquest és un dels fonaments més importants d’aquesta ambiciosa i transformadora Agenda, dels seus 17 ODS i de les 169 fites.

Tots els ODS tenen fites que apel·len directament a les responsabilitats locals. Els ajuntaments, com a nivell de l’administració més proper a la ciutadania, poden contribuir a l’assoliment de l’Agenda 2030 mitjançant diferents actuacions tant per alinear les polítiques municipals amb els ODS com per implicar la ciutadania i la resta d’agents del territori en el seu desplegament.

Des de la Diputació de Barcelona, treballem per donar suport al món local a l’hora d’implementar l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i adaptar-los a la realitat local. Per això, entre d’altres actuacions, estem desenvolupant un seguit de recursos tècnics, econòmics i eines de comunicació i sensibilització per tal de facilitar aquesta implementació.

Conscients de la importància que la informació i la sensibilització en matèria d’Agenda 2030 i ODS tenen en la pròpia localització de l’Agenda, us presentem la guia Els Objectius de Desenvolupament Sostenible al mon local. Un document amb el què volem donar a conèixer els 17 ODS de l’Agenda 2030 i, especialment, fer referència a l’important paper que els governs locals i la ciutadania han de jugar per implementar-la. Per això, el document aporta alguns recursos i eines que poden ajudar als ens locals en l’assoliment dels ODS i dona idees a la ciutadania perquè s’hi impliquin.