18/03/2021 09:37 h.

Manlleu impulsa l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible

Manlleu Agenda 2030

El Ple de l’Ajuntament de Manlleu ha aprovat l’adhesió a l’Aliança Catalunya 2030 per complir els Objectius de Desenvolupament Sostenible i el full de ruta que recull els 35 compromisos a assolir al municipi amb objectius socials, econòmics i ambientals.

A Manlleu, la definició del full de ruta per a l'Agenda 2030 local, realitzada amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha estat un procés de participació ciutadana per donar veu als agents locals i a tota la població. Des de l’Ajuntament, hi han treballat les regidories i el personal tècnic municipal.

Després de realitzar una diagnosi on han participat, internament, totes les àrees municipals i externament, agents socials i econòmics vinculats amb el municipi, s’ha considerat fer especial èmfasi en l’acompliment de 6 ODS que inclouen 35 reptes a assolir en l’àmbit municipal que es despleguen en 122 línies d’actuació que seran avaluades a partir de 220 indicadors. El document sencer que recull aquesta informació detallada es pot consultar a la web de l’Agenda 2030 Manlleu.

Lluitar contra la pobresa i l’exclusió, augmentar el parc d’habitatges socials, impulsar la instal·lació de plaques fotovoltaiques, atreure noves empreses de valor afegit, reduir la bretxa digital, pacificar carrers, promoure el compartir cotxe o impulsar el consum de proximitat, són alguns exemples dels compromisos amb els quals l’Ajuntament de Manlleu s’adhereix a l’Agenda 2030 pel desenvolupament sostenible.

Aquests compromisos afecten diverses regidories del consistori i, per tant, cal transversalitat i coordinació en les dinàmiques de treball. El model de governança que s’ha establert és transparent i participatiu. S’han creat tres òrgans de seguiment i avaluació de l’Agenda 2030: una comissió per liderar a nivell polític aquest procés, una altra comissió per realitzar un seguiment periòdic i un tercer òrgan amb agents externs que és el consell sectorial.

Si voleu ampliar la informació de l’Agenda 2030 de Manlleu pel desenvolupament sostenible, podeu consultar https://www.manlleu.cat/agenda2030