Suport de la Diputació de Barcelona a les activitats locals dins la Setmana Europea de la Mobilitat 2024

«Combina i mou-te!» és el lema de la campanya a Catalunya el 2024

19/09/2024

«Combina i mou-te!» és el lema de la campanya a Catalunya el 2024

Amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat 2024, que se celebra del 16 al 22 de setembre a Catalunya, l'Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona ha organitzat un programa de suport per a diversos municipis de la província per difondre entre la ciutadania els beneficis de la mobilitat sostenible: Mollet del Vallès, Sant Cugat del Vallès, Sant Adrià de Besòs, Vilafranca del Penedès, i Sabadell. «Combina i mou-te!» és el lema d'enguany.

Així, el 21 de setembre serà un dia molt especial per a Mollet del Vallès perquè acollirà la Festa de la Mobilitat Sostenible amb una sèrie de tallers. L’endemà tindrà lloc a Sant Cugat del Vallès una pedalada popular que serà la cirereta del pastís d’una jornada en què tothom podrà participar en Quin soroll fem? Quin aire respirem?, entre d'altres activitats amb el suport de la Diputació de Barcelona. Per la seva part, Vilafranca del Penedès ha organitzat una programació completa per a tota la setmana que, a més dels tallers que ofereix la Diputació de Barcelona, inclou una Pedalada Verda el 21 de setembre i una gimcana d’orientació el dia 22.

A més a més, durant el setembre i l'octubre, les activitats i tallers que organitza l’Oficina Tècnica d’Educació i Promoció Ambiental de la Diputació de Barcelona viatjaran a altres municipis de la província de Barcelona com Abrera, Sant Sadurní d’Anoia o Torelló.

En aquest pla de mandat, la Diputació de Barcelona compta per primer cop amb un àmbit de Mobilitat Sostenible, representat pel diputat Jesús Naharro. És en aquest marc que s’ha posat en marxa el programa «Mou-te i respira!», centrat en la promoció de la mobilitat activa a peu i en bicicleta, i amb la seva relació amb la qualitat de l'aire i la salut.

«Mou-te i respira!» és un conjunt d'elements educatius i de sensibilització que contribueixen a la conscienciació i sensibilització de la població sobre el dret a la qualitat de l'aire, i sobre els efectes de la contaminació de l'aire sobre la salut, la qualitat de vida i el medi ambient. La iniciativa aspira a mobilitzar la població per reduir els nivells de contaminació atmosfèrica, dels seus pobles i ciutats. Accions senzilles que ens aporten grans beneficis.

La iniciativa es presentarà durant la Setmana Europea de la Mobilitat, coincidint amb les activitats organitzades en els municipis participants. A través del suport personalitzat del programa, la Diputació de Barcelona vol impulsar accions rellevants que reforcin la conscienciació ciutadana sobre la importància d'una mobilitat més sostenible i saludable.