Espai de la XSLH 3/18: Taller pràctic de gestió del lloguer (2a edició)
Recinte Maternitat – Pavelló Garbí (Sala d’Actes) Travessera de les Corts, 131-159. 08028 - Barcelona
La mediació entre arrendadors i arrendataris en el marc de les Borses de Mediació per al Lloguer Social que moltes entitats locals han implantat durant els últims anys, així com gestionar els contractes d’arrendament resultants i informar i assessorar a les parts són funcions essencials dels serveis locals d’habitatge.
Presentació
La mediació entre arrendadors i arrendataris en el marc de les Borses de Mediació per al Lloguer Social que moltes entitats locals han implantat durant els últims anys, així com gestionar els contractes d’arrendament resultants i informar i assessorar a les parts són funcions essencials dels serveis locals d’habitatge.
Per a desenvolupar correctament aquestes funcions el personal que hi presta serveis necessita una formació continuada i de reciclatge tant sobre la normativa jurídica d’aplicació (Ley 29/1994, de Arrendamientos Urbanos, modificada per la Ley 4/2013, de medidas de flexibilización y fomento del mercado de alquiler de viviendas); com sobre l’aplicació pràctica i adaptada a casos reals d’aquest marc jurídic regulador, tot tenint en compte la jurisprudència del Tribunal Suprem al respecte.
Per aquest motiu organitzem la tercera edició d’enguany dels Espais de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge, amb un format de taller pràctic, en el que es treballarà amb la tutorització d’una especialista, la Mar Escutia Abad, professora d’ESADE i advocada de la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona.
Concretament aquest taller s’estructurarà en la resolució de casos pràctics al voltant de cinc temàtiques en matèria de contractes d’arrendament d’habitatges que generen més dubtes en la pràctica professional i que s’han consensuat de forma participativa mitjançant un fòrum obert a la Comunitat Virtual Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge. La metodologia que s’emprarà serà la següent:
- Presentació del tema i exposició del marc jurídic regulador.
- Plantejament cas pràctic.
- Discussió en grup del cas pràctic plantejat i resolució del mateix.
Programa
BLOC 1. Durada dels contractes i pròrrogues dels mateixos.
Contractes signats amb posterioritat a 1994, el cas de la pròrroga forçosa per a contractes anteriors, règim de subrogació.
BLOC 2. Resolució dels contractes.
Causes d’extinció imputables a l’arrendador i a l’arrendatari, principals fases del procediment de desnonament per impagament de les rendes del lloguer, la figura del desistiment per part de l’arrendatari i les possibles penalitzacions.
BLOC 3. Garanties i fiances en els contractes.
La fiança, import de la fiança i dipòsit de la mateixa, la devolució de la fiança i els principals problemes, altres garanties convencionals.
BLOC 4. Possibilitats contractuals davant la necessitat de compartir l’habitatge arrendat.
Quines figures jurídiques contractuals es poden utilitzar: el sotsarrendament o la cessió del contracte.
BLOC 5. Els contractes de lloguer en cas de més d’un propietari.
Majories i terminis legals necessaris per a que varis copropietaris puguin llogar el seu habitatge.
Inscripcions
Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma, i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d'assistents es limita l'assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta.
Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 1 de juny de 2018 al següent enllaç.
Per qualsevol dubte o consulta contacteu amb Carlos Heredia Miño (Tel. 934 022 222 ext.: 37233. Mail: herediamcr@diba.cat).
Tu privacidad es nuestra prioridad
Para proteger tu intimidad, antes de continuar queremos asegurarnos que sabes que, tanto nosotros como nuestros colaboradores, utilizamos algunas “cookies” en la web para facilitarte el uso:
- Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
- Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.
Guardamos la aceptación de cookies durante 30 días para mejorar la experiencia de navegación. Recuerda que puedes eliminar las cookies de tu navegador. - De terceros para mostrarte información de nuestras redes sociales, como Facebook, X, YouTube, etc. Al acceder a estos sitios web podrás decidir si aceptas o no sus políticas de privacidad y de cookies.