Eixos estratègics de transformació econòmica als territoris rurals

27/04/2023 - 09/06/2023 09:30 - 12:30 934 049 171 o.estrategiesde@diba.cat

videoformació i en línia

L'Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic de la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació organitza aquest curs amb l'objectiu que les persones participants adquireixin coneixements i habilitats per posar en marxa processos de planificació estratègica per al desenvolupament econòmic local.

Inscripcions : 30 places

L'objectiu del curs és donar a conèixer els eixos estratègics de transformació econòmica que poden contribuir a generar oportunitats de negoci, filons d'ocupació i projectes innovadors en entorns rurals i petits municipis.

Continguts:

• Bloc 1. Marc actual del món rural i Eix Recerca, tecnologia i digitalització:

Marc actual dels reptes del món rural i eixos estratègics de futur.

Concepte d'economia digital o economia blanca. Activació i arrelament d'espais de recerca i tecnologia en territoris rurals (fab labs, centres de recerca i innovació, etc.).

• Bloc 2. Eix Innovació verda:

Bioeconomia, economia circular, transició ecològica, transició energètica i tecnologies per la sostenibilitat. Mobilitat sostenible en entorns rurals.

• Bloc 3. Eix Salut, vida digna i economia social i solidària:

Economia per la vida, economia de les cures, serveis d'atenció a les persones (sanitaris, socials, comunitaris). Models econòmics i empresarials centrats en el bé comú per sobre del lucre.

• Bloc 4. Eix Territoris creatius:

Economia creativa, artesania, arquitectura, disseny, indústries culturals i creació artística. Foment dels entorns de creativitat.

• Bloc 5. Eix Paisatges productius:

Serveis ecosistèmics, sector primari, paisatge, economia del visitant i turisme regeneratiu.

Amb Experiència convidada i Taller pràctic a cada bloc temàtic.

Assistents

Personal tècnic d'ens locals de promoció econòmica i ocupació. Comandaments executius i operatius.