15/09/2023 08:24 h.

La Copa Amèrica de Vela Barcelona 2024 escalfa motors amb la Regata Preliminar a Vilanova i La Geltrú

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha participat aquest dijous a l'acte de presentació d’aquesta prova prèvia, juntament amb la diputada de Desenvolupament Econòmic i Turisme, Eva Menor; la diputada de Turisme, Abigail Garrido; el diputat d’Esports i Activitat Física, David Escudé; i el diputat adjunt d’Esports i Activitat Física, Xavier Amor

Vilanova i La Geltrú acull del 14 al 17 de setembre la primera Regata Preliminar de la 37a Copa Amèrica de Vela Barcelona 2024, la prestigiosa competició nàutica internacional que arrencarà a Barcelona el 22 d'agost de 2024.

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, i els diputats Eva Menor, Abigail Garrido, David Escudé i Xavier Amor han representat en l’acte el suport de la institució a la competició. La Diputació de Barcelona es va incorporar el passat octubre a la Fundació Barcelona Capital Nàutica, que coordina les diferents administracions per facilitar l'organització de la 37a Copa Amèrica i acostar-la a la ciutadania.

L’acte ha estat presidit per Pere Aragonés, president de la Generalitat de Catalunya i entre d’altres autoritats també hi han assistit Juan Luís Ruíz, alcalde de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú; Víctor Francos, president del Consell Superior d´Esports del Govern d´Espanya; Roger Torrent, president de la Fundació Barcelona Capital Nàutica; Jaume Collboni, alcalde de l’Ajuntament de Barcelona; Lluís Salvador, president del Port de Barcelona, i Eduard Torres, president de Turisme Barcelona.

Aquest dijous han tingut lloc els entrenaments dels sis equips participants a la primera Regata Preliminar, incloent-hi l’actual campió de la Copa Amèrica (Emirats Team New Zealand), que s’enfrontaran en les regates que tindran lloc els dies 15, 16 i 17 de setembre. Les regates es poden seguir presencialment o des dels canals de la Copa Amèrica.

Una oportunitat per a les comarques de Barcelona

La Copa Amèrica se celebra des de 1851 i és la competició més important i antiga de les competicions nàutiques i la competició més important d'aquest esport. S’estima que és el tercer esdeveniment esportiu amb més impacte econòmic per al país amfitrió, després dels Jocs Olímpics i el Mundial de futbol.

En aquest sentit, es preveu que la 37a Copa Amèrica de Vela Barcelona 2024 esdevingui un vector de creació d’ocupació, desenvolupament econòmic i social tant de la ciutat de Barcelona com del territori de la província, així com un element vertebrador del seu litoral, afavorint activitats d’innovació, de sostenibilitat i tecnologia; i suposa una excepcional oportunitat per promocionar internacionalment el turisme nàutic i l’oferta turística Premium de la província.