Butlletí Cultura Emprenedora
Curs 2024-2025 octubre

A fons

Avaluació del CuEmE: Resultats del curs 23-24 i novetats per al curs 24-25

Amb l’inici del nou curs, ens emociona seguir millorant el programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE), un compromís que hem mantingut durant els darrers catorze anys. Hem analitzat les demandes recollides en els qüestionaris d’avaluació del juny passat, que van comptar amb la participació d’ens locals, equips directius, tutors de cooperatives, alumnes i famílies. Ara l’objectiu principal és identificar percepcions, punts forts i suggeriments per optimitzar el programa.

Participació i resultats

Els qüestionaris han recollit 7.164 respostes, la qual cosa representa el 30,32 % de participació, un increment notable respecte a l’any anterior. Destaquem la forta implicació dels ens locals, amb el 98,33 %, mentre que les famílies han registrat una participació més baixa (12,05 %).

Durant el mes de setembre, s’han compartit els resultats amb les entitats locals, incloent-hi valoracions quantitatives i qualitatives de tots els grups participants. Això ha permès a les escoles tenir una comprensió millor de les opinions de la comunitat educativa.

Impacte en l’alumnat i les famílies

  • Els equips directius han valorat molt positivament el programa Cultura Emprenedora a l’Escola, amb una puntuació mitjana de 8,79, i han ressaltat el seu impacte en competències com la creativitat i la innovació. Tanmateix, s’han proposat millores per simplificar la burocràcia i ajustar els temps.
  • Les cooperatives han registrat el 35,20 % de participació en l’enquesta, amb 204 qüestionaris contestats. Els resultats indiquen que fomenten la participació conjunta dels seus membres. Entre les millores suggerides es destaca la necessitat d’una implicació més alta de les autoritats locals i una millor organització dels esdeveniments. La valoració global del programa ha estat de 9,08, amb el 96 % de les valoracions iguals o superiors a 8.
  • Els alumnes han subratllat el treball en equip i el respecte per les opinions dels altres com els aprenentatges més significatius. El 97,49 % creuen que l’escola hauria de continuar amb el programa, amb una valoració global de 8,97.
  • La valoració de les famílies és notablement positiva: el 95,09 % considera que el programa representa un valor afegit a l’escola. Més del 90 % dels pares ha observat millores en aspectes com el treball en equip i la responsabilitat dels seus fills. No obstant això, les famílies han expressat la necessitat d’una comunicació més fluida sobre el projecte.

Formació inicial en línia

El 25,97 % dels participants eren nous al programa, i la diferenciació d’itineraris per a docents i tècnics ha rebut una valoració positiva.

Les propostes de millora inclouen la incorporació de més recursos pràctics, l’agilització del campus i l’adaptació del material i continguts al Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. Aquesta actualització s’està portant a terme i es preveu que la pròxima edició els continguts i materials estaran adequats al nou currículum de primària.

Jornada d'inici de curs

L’anàlisi de la Jornada CuEmE ha revelat que el 35,06 % del personal tècnic va visualitzar el vídeo d’inici, amb una valoració positiva. Entre les millores suggerides s’ha demanat la inclusió d’experiències actualitzades i l’impuls de noves taules rodones amb la participació d’alumnes, docents i tècnics.

Aliances i ús del Kit CuEmE

El Kit CuEmE continua sent una eina de referència, que el 68,35 % dels tècnics utilitzen regularment, i té una valoració de 9,20 sobre 10. Tanmateix, els tallers impartits per les entitats col.labradores han estat poc demanats, ja que només el 14% dels ens locals els ha sol·licitat, tot i que han estat molt ben valorats.

Millores al curs 24-25

Aquest curs s’introdueixen canvis importants en l’assistència tècnica, amb més suport per als ens locals. Els ens locals que necessiten més suport disposaran de dues reunions individuals durant el curs, i per la resta d’ens locals s’organitzarà una reunió grupal cada curs per intercanviar experiències entre els participants. D’altra banda, les escoles d’accés lliure tindran també una reunió grupal per curs per poder intercanviar experiències entre elles.  

Amb aquestes mesures, el CuEmE continua evolucionant per oferir una experiència educativa més completa i enriquidora per a tots els participants.

Boletín: Cultura emprenedora a l’escola - CuEmE
Número de boletín: #22 - Curs 2024-2025 octubre

 
     

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Gerència de Serveis d'Educació
Àrea d'Educació
Diputació de Barcelona
C/ Comte d'Urgell, 187
Escola Industrial - Edifici del Rellotge, 1a planta
08036 Barcelona
Tel. 934 022 263
 

Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Diputació de Barcelona
Travessera de les Corts, 11-159
Recinte Maternitat - Pavelló Mestral
08028 Barcelona
Tel. 934 022 817

X