Butlletí l'Aparador
28 de novembre de 2024 - #208

DESTACAT

Consells per un Black Friday conscient i responsable

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

El divendres negre o “Black Friday” és una pràctica comercial importada al nostre país dels Estats Units. Tradicionalment se celebra un dia després de la festivitat del Dia d'Acció de Gràcies als EUA, que és el quart dijous de novembre. Aquest any el Black Friday és el dia 29 de novembre. Des de la Xarxa Local de Consum us recomanem unes compres segures i un consum conscient i responsable.

Ir arriba

CONTINGUTS

Presentació del nou Catàleg de serveis 2024-2027

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

El passat divendres, 22 de novembre, es va presentar el Catàleg de serveis 2025 de la Gerència de Serveis de Comerç i del Servei de Suport a les Polítiques de Consum. La diputada delegada de Comerç i Consum, Olga Serra Luque, va destacar en la seva intervenció les novetats més rellevants d’aquesta convocatòria.

Conclusions de la jornada de la Xarxa Local de Consum

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Durant la jornada es van presentar els resultats del Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor i el Pla de millora dels serveis públics de consum 2025-2027 que defineix les línies de treball de la Diputació de Barcelona en aquest àmbit.

Afectacions per les fortes tempestes de la DANA

Imatge: Agència Catalana del Consum Imatge: Agència Catalana del Consum

Imatge: Agència Catalana del Consum

Imatge: Agència Catalana del Consum

El litoral mediterrani ha viscut l’impacte d’una DANA que ha desbordat totes les previsions. El gruix de les conseqüències se’l va emportar la Comunitat Valenciana però els efectes de la DANA també es van deixar notar a Catalunya, especialment a les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona o el Garraf. Us recordem les recomanacions pels afectats que faciliten des de l'Agència Catalana del Consum.

Noves guies sobre els requisits de seguretat alimentària i consum que han de complir els mercats

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha elaborat dues guies informatives adreçades als municipis de la demarcació i als paradistes dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària o mercats setmanals, sobre els requisits que han de complir en matèria de consum i de seguretat alimentària, respectivament.

Projecte pilot per reduir els residus als mercats setmanals

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha impulsat una prova pilot, en què participen tretze municipis, per millorar la sostenibilitat dels mercats setmanals, reduir i millorar la gestió dels residus generats i  fomentar el consum sostenible entre els seus clients. La demarcació compta amb 273 mercats d’aquest tipus repartits entre 186 municipis.

Cubelles: Setmana del Consum Responsable

Imatge: Ajuntament de Cubelles Imatge: Ajuntament de Cubelles

Imatge: Ajuntament de Cubelles

Imatge: Ajuntament de Cubelles

Arrenca a Cubelles la 9a Setmana del Consum Responsable, del 20 al 30 de novembre. Exposicions, xerrades, tallers, visites, jornades i el lliurament de porta entrepans a tot l’alumnat de primària i secundària dels centres educatius del municipi són algunes de les propostes d'aquest any.

Montmeló: campanya de promoció del comerç de proximitat

Imatge: Ajuntament de Montmeló Imatge: Ajuntament de Montmeló

Imatge: Ajuntament de Montmeló

Imatge: Ajuntament de Montmeló

El comerç local es caracteritza per tenir com a un dels seus punts forts la confiança amb el client i la bona qualitat de servei, que va íntimament lligada amb el ple respecte dels drets de les persones consumidores. La campanya pretén reforçar aquesta percepció, reconèixer les millors iniciatives i/o pràctiques empresarials dels establiments del municipi, i alhora, detectar incompliments de normativa i corregir mancances en la prestació de serveis associats a l’activitat de venda.

Terrassa: La Junta Arbitral de Consum celebra els 30 anys amb una jornada tècnica

Imatge: Ajuntament de Terrassa Imatge: Ajuntament de Terrassa

Imatge: Ajuntament de Terrassa

Imatge: Ajuntament de Terrassa

Terrassa va acollir el passat 12 de novembre la 1a Jornada d'arbitratge de consum de Catalunya organitzada per l'Ajuntament de Terrassa i l'Agència Catalana del Consum, amb el suport de la Càtedra UB-ACdC sobre estudis de consum i resolució alternativa de litigis. L'acte s'emmarca en la commemoració dels 30 anys de la Junta Arbitral de Consum (JAC) de Terrassa, una de les primeres que es van crear a tot l'Estat.

Vilanova i la Geltrú: consum a la Fira de Novembre

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Una unitat mòbil d’informació al consumidor de la Diputació de Barcelona va participar en la Fira de Novembre de Vilanova i la Geltrú per promocionar i posar en valor el servei de l’OMIC de la ciutat i assessorar als consumidors en les qüestions que formulaven. També es va facilitar material informatiu sobre les qüestions més rellevants de l’àmbit del consum com ara subministraments bàsics, assegurances i entitats bancàries.

Ir arriba

COL·LABORACIONS

Serveis de consum en els plans de protecció civil

L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar i assessor jurídic de les OMIC de Premià de Mar, Calella, Canet de Mar, Arenys de Mar, Palafolls, Teia, Cardedeu, Malgrat de Mar, Castellbisbal i Montmeló, comparteix unes reflexions en relació al paper dels serveis públics de consum locals en els plans bàsics d’emergència municipal.

Ir arriba

AGENDA

Programació de visites de les unitats mòbils d'informació al consumidor pel mes de desembre

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran aquest mes de desembre 52 poblacions que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions en manera personalitzada i gratuïta.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual