Avaluació dels serveis d’eBiblioCat en el marc de la COVID-19

El 13 de març de 2020 es van tancar de manera preventiva totes les biblioteques i tots els bibliobusos del sistema de biblioteques de Catalunya com a resultat de la crisi pandèmica de la COVID-19.

A partir del mes de maig es van donar a conèixer les previsions per al desconfinament de les biblioteques municipals, que fixaven uns calendaris de reobertura en funció de la situació epidemiològica.

Per tant, els usuaris de biblioteca van estar com a mínim vuit setmanes sense tenir accés al seu equipament de referència. L’efecte immediat principal del tancament de serveis presencials va ser l’increment de l’interès i els usos de la plataforma eBiblioCat.

En aquest context s’ha considerat rellevant promoure un projecte d’avaluació per analitzar els efectes de la pandèmia de la COVID-19, i més concretament del tancament de serveis bibliotecaris presencials, en els usos i serveis bibliotecaris.

Com a resultat d’aquest projecte, s’han elaborat quatre documents en profunditat. Cadascun dels quatre documents analitza amb gran detall qüestions complementàries sobre la implementació del servei eBiblioCat, així com sobre els efectes del tancament de serveis presencials en el marc de la crisi pandèmica. Concretament: