16/09/2024 10:36 h.

L'Exposició Controles? arriba a Terrassa

Exposició per a la prevenció de les drogodependències Controles?  a Terrassa, instal·lada a l’Arxiu Comarcal del Vallès Occidental-Arxiu Històric de Terrassa entre el  16 de setembre i el 28 d’octubre de 2024, de dilluns a divendres de 9.30 a 17 hores per a visites concertades i a partir d'octubre els dimarts de 15.30 a 18 hores entrada lliure.

S’han programat 63 visites guiades amb alumnes de 3r, 4t d’ESO i FP bàsica de diversos centres educatius del municipi ( Vedruna- Vall, IES Montserrat Roig, IE Sala i Badrinas, Ramon Pont, Les Aimerigues, Nicolau Copèrnic, INS Can Roca, INS Torre del Palau, INS Terrassa, IE Antoni Ubach, INS Can Jofresa, IE Feixas, Fundació Main, Escola Cingle, Escola Pia i Escola Goya), joves de l’hospital de dia d’adolescents i del SRCT(Servei de Rehabilitació adults Salut Mental) . També s’han programat 56 tallers a l’aula amb molts dels grups  que passaran  per la visita guiada. Està previst que passin per l’exposició uns 1.500 adolescents i joves del municipi. A banda s’han programat  sessions formatives  per a famílies i professionals  de diferents àmbits:

• Sessió formativa per a famílies de 0 a 3 anys
  • Sessió formativa per a famílies de primària
  • Sessió formativa per a famílies de secundària
  • Sessió formativa per a gent gran
  • Sessió formativa per a professionals de la salut
  • Sessió formativa per al grup motor del Pla Local d’Addiccions
  • Sessió formativa per als dinamitzadors dels Punts Ommia
  • Sessió formativa per als informadors de l’Oficina Jove de Terrassa
  • Sessió formativa per a cossos de seguretat
  • Sessió formativa per a polítics.

Aquesta exposició, inaugurada el mes d’abril de 2012, ha realitzat 132 itineràncies  pels municipis de la província de Barcelona i ha estat visitada per un total de 67.580 persones de les quals 55.937 han estat adolescents i joves d'entre 12 i 18 anys.