16/10/2019 21:01 h.

La Diputació de Barcelona davant l’emergència climàtica

Pacte d'Alcaldes

La Diputació de Barcelona ha manifestat el seu suport a la declaració d’emergència climàtica, a les campanyes de conscienciació i a la convocatòria de mobilitzacions pel clima, a través d’una Declaració institucional consensuada en el Ple de setembre

En la sessió plenària de setembre de la Diputació de Barcelona, la vicepresidenta quarta de la corporació, Núria Parlón, ha llegit una declaració institucional de la Diputació davant l’emergència climàtica. En aquest text, el plenari ha manifestat el seu «suport a la declaració d’emergència climàtica, a les campanyes de conscienciació i a la convocatòria de mobilitzacions pel clima»; així com la «voluntat d’implementar un model de transició energètica per fer front als reptes futurs» i el «compromís a treballar de forma transversal en la mitigació i l’adaptació als efectes del canvi climàtic».

En el document, la Diputació també es compromet a «treballar de manera transversal per a implantar els ODS i a fer de la transició energètica i ecològica una prioritat, a enfortir les aliances amb la resta d’administracions públiques i amb la societat civil per avançar en l’acció climàtica».

A més, la corporació també pren el compromís de «reforçar els programes i les accions de mitigació i adaptació al canvi climàtic mitjançant les assignacions pressupostàries necessàries per donar suport als municipis per a l’acció climàtica» i d’«incorporar en els seus Plans d’Acció d’Energia Sostenible i Clima accions adreçades a la substitució dels combustibles fòssils, l’impuls a l’energia 100% renovable, l’eficiència energètica, l’autoconsum elèctric, la mobilitat sostenible, la política de residu zero, i a crear espais d’educació i informació a la població».

El Pacte dels Alcaldes i Alcaldesses pel Clima i l'Energia és el compromís principal del moviment europeu que involucra les autoritats locals i la ciutadania en la lluita contra el canvi climàtic.

Aquesta iniciativa - amb 10 anys de presència al món local del nostre territori i amb el suport permanent de la Diputació - defineix els compromisos renovats i la visió compartida per abordar reptes interconnectats: la mitigació del canvi climàtic, l’adaptació i l’energia sostenible.