Com tramitar una reclamació de consum? 

Una reclamació en matèria de consum és un tràmit que el consumidor dirigeix a l'administració competent quan es presenta un conflicte o desacord amb una empresa o un professional que li ha venut un producte o prestat un servei, posant de manifest els fets i sol·licitant una solució i/o una compensació. 

Abans de presentar la reclamació a un servei públic de consum, és imprescindible haver-se dirigir directament a l’empresa amb la qual ha existit el problema i disposar d’un comprovant de la reclamació. Per exemple: un full de reclamació segellat, una carta certificada amb avís de recepció  o, en el cas de les companyies de serveis bàsics amb atenció telefònica, el número d’incidència. 

Un cop feta la reclamació, l’empresa disposa de 30 dies per donar una resposta. Si no ho fa, o la resposta no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’ajuntament on estigui domiciliat el consumidor. Si al municipi no hi ha cap oficina, la competència correspon a l’oficina supramunicipal que correspongui i, si no n’hi ha, a la de l’àmbit de Catalunya. 

En aquest enllaç trobaràs un cercador de tots els serveis públics de consum de la demarcació de Barcelona. Si el teu municipi no apareix en el cercador, recorda que a les localitats on l’ajuntament no disposa de oficina pròpia, la Diputació de Barcelona facilita un servei integral d’atenció a la ciutadania en matèria de consum, informa’t a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del teu ajuntament.

Full oficial de queixa, reclamació, denúncia