Recursos
Consulta exemples pràctics de documents de la Diputació de Barcelona creats o actualitzats seguint els criteris de la comunicació clara. Coneix les guies i documents creats per altres administracions públiques amb la voluntat d’afegir la comunicació clara com a part de la seva cultura corporativa.
Qui som ORGT Carta de delegació Carta de serveis Guia fiscal Calendari fiscal Campanyes difusió Cartelleria
QUI SOM ORGT
CARTA DE DELEGACIÓ
CARTA DE SERVEIS DE L’ORGANISME DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA
GUIA FISCAL
CALENDARI FISCAL
CAMPANYES DIFUSIÓ
CARTELLERIA
Cartells antics
Cartells nous
COMUNICACIÓ CLARA APLICADA AL DISSENY GRÀFIC DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA
GUIA DEL SERVEI ADAPTADA A LECTURA FÀCIL
La Diputació de Barcelona facilita a les persones usuàries la Guia del servei adaptada a Lectura Fàcil seguint les pautes i recomanacions recollides a la norma UNE 153101 EX/2018.
Guia del servei local de teleassistència (PDF)
Web Benestar social: avancem cap a l’Accessibilitat Universal
ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA
La Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona ofereix recursos i assessorament perquè qualsevol manifestació comunicativa de la Diputació de Barcelona tingui la qualitat lingüística que s’espera d’una administració pública.
L’objectiu d’aquesta Unitat i del material que elabora és contribuir a fixar un model de llenguatge administratiu modern. En aquest sentit, el Llibre d’estil de la Diputació de Barcelona vetlla per una comunicació comprensible i accessible i, per tant, per l’ús d’un llenguatge clar, precís i rigorós.
Web d’Assessorament lingüístic.
PARLEM CLAR A L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA?
Acció formativa adreçada a personal de l’administració pública per millorar la comunicació dels serveis municipals fent-la més clara, entenedora i accessible. Metodologies i eines que milloren l’eficàcia de la prestació de serveis i garanteixen la seguretat jurídica de les persones.
ACTIVITATS SOBRE COMUNICACIÓ CLARA
Activitats fetes per la Diputació de Barcelona per a la promoció de la comunicació clara.
Bones pràctiques de lectura fàcil
Escrivint perque ens entenguin llenguatge planer
ALTRES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES QUE TREBALLEN AMB COMUNICACIÓ CLARA
Posem al teu abast guies i documents creats per altres administracions públiques sobre comunicació clara en l'àmbit públic.
Cómo escribir con claridad (Comisión Europea, 2015)
El personal de la Comissió Europea ha de redactar molts tipus diferents de documents. Qualsevol que sigui el sigui la seva tipologia (actes legislatius, informes tècnics, actes de reunions, comunicats de premsa o discursos, etc.), un document que sigui clar és sempre més efectiu i s'entén millor i més ràpidament. Aquesta guia t'ajudarà a escriure amb claredat tant en la seva pròpia llengua com en qualsevol de les altres llengües oficials.
Comunicació clara (Generalitat de Catalunya)
La comunicació clara és la "transmissió directa, transparent i eficaç d'informació rellevant per a la ciutadania a través de qualsevol tipus de canals i mitjans".
Els pilars de la comunicació clara
Guía práctica sobre comunicación clara (Ajuntament de Madrid,2017)
La Comunicació Clara és una tendència comunicativa basada en la senzillesa. El seu propòsit és que totes les persones puguin comprendre la informació rellevant de manera fàcil, directa, transparent, simple i eficaç. Per a aconseguir-ho, els documents i comunicacions dirigits al públic han d'estar redactats i dissenyats de manera clara i inequívoca.
COMUNICACIÓN CLARA_Guía Práctica_V3
Criterios para la redacción de textos claros en internet (Gobierno de Aragón)
Escriure per a la ciutadania condiciona la informació que transmetem i la manera de fer-ho. Les persones han de poder comprendre tot allò que l'Administració vol comunicar-los.
Manual de estilo y lenguaje claro
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.